Els precedents de pilots que van estavellar avions

  • La pàgina Aviation Safety Network enumera vuit casos d'accidents aeris presumptament deliberats entre el 1977 i el 2013

VilaWeb
Redacció
26.03.2015 - 15:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Aviation Safety Network és una pàgina especialitzada a ‘oferir a tothom qui tingui interès (professional) en l’aviació informació actualitzada, completa i veraç sobre accidents d’avió i temes de seguretat’. Un dels apartats de la web (que experimenta una allau de visites: accés alternatiu) aporta una llista d’accidents d’aviació causats, en alguns casos presumptament, pel suïcidi del pilot. Des del 1977 fins el 2013, n’esmenta vuit.

–El 26 de setembre de 1976 un pilot rus va agafar un Antonov 2 i el estavellar contra un bloc de pisos de Novossibirsk on vivia la seva ex-dona. Va causar dotze morts.

–El 22 d’agost de 1979 un mecànic acomiadat va entrar en un hangar de l’aeroport de Bogotà i va pujar a un avió de transport militar per a estavellar-lo en una àrea residencial. Va causar quatre morts.

–El 13 de juliol de 1994 un enginyer aeri rus es va suïcidar amb un aparell.

–El 21 d’agost de 1994 un aparell de Royal Air Maroc va topar contra el massís de l’Atles. Sembla que el capità va estavellar-lo deliberadament. Hi va haver quaranta-quatre morts.

–El 19 de desembre de 1997 un Boeing 737 que volava de Djakarta a Singapur es va estavellar després d’un ràpid descens. Tot i que les autoritats indonèsies no van poder determinar la causa de l’accident, hipòtesi fou que el capità s’havia suïcidat aprofitant la sortida del copilot de la cabina. Hi va haver cent quatre morts.

–L’11 d’octubre de 1999 un capità d’Air Botswana apartat de la feina per qüestions de salut va envolar un aparell i el va estavellar poc després.

–El 31 d’octubre de 1999 un Boeing 767 d’Egypt Air va començar a fer un descens ràpid mitja hora després d’haver sortit de l’aeroport JFK de Nova York. Just abans el capità havia deixat la cabina. Les investigacions van suggerir que el copilot podia haver causat l’accident deliberadament, però no n’hi va haver proves concloents. Hi va haver dos-cents disset morts.

–El 29 de novembre de 2013 un vol de la companyia LAM va començar a baixar d’altitud en la ruta entre Maputo i Luanda i es va estavellar a Namíbia. Els resultats preliminars de la investigació van indicar que es podia tractar d’un accident intencionat. Hi va haver trenta-tres morts.

The Washington Post afegeix una dada de l’Administració de l’Aviació dels EUA (FAA): aquestes dues últimes dècades, vint-i-quatre pilots nord-americans s’han suïcidat comandant un avió o una avioneta. En cap cas no pilotaven aparells comercials. La principal causa d’aquests suïcidis, segons la FAA, foren depressions.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any