Com es va poder tancar el copilot dins la cabina de l’avió de Germanwings?

  • Un vídeo de la companyia explica molt gràficament com funciona el sistema de tancament de l'Airbus 320

VilaWeb
VilaWeb
Redacció
26.03.2015 - 17:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

La fiscalia ha conclòs que el copilot de l’avió de Germanwings que es va estavellar als Alps va actuar deliberadament, aprofitant que el pilot havia sortit de la cabina. Segons el fiscal, a partir de les dades d’àudio enregistrades per la caixa negra de l’avió, Andreas Lubitz va impedir que ni el pilot ni cap membre de la tripulació entrés a la cabina, i va fer baixar l’avió fins a estavellar-lo. Això ha suscitat un debat sobre la seguretat dels sistemes de tancament de la cabina dels avions, que va ser intensificada arran dels atemptats de l’11 de setembre de 2001 als Estats Units.

Airbus, la companyia fabricant de l’avió A-320 estavellat dimarts, havia editat un vídeo que explicava molt clarament com funcionava el sistema de tancament de la cabina d’aparells com el sinistrat. El protocol d’urgència de l’accés a la cabina és estricte. Si els pilots dins la cabina no responen, els membres de la tripulació han de marcar un codi que obre la porta. El procediment requereix trenta segons de latència, i la cabina s’obre durant cinc segons. Però el pilot té l’opció de blocar l’entrada des de l’interior. I això és el que sembla que va fer Lubitz.

Podeu veure el vídeo a continuació:

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any