L’any 2014 vist per les xarxes socials

  • Repassem els resums que n'han fet Facebook, Instagram, Twitter i Spotify

VilaWeb
Redacció
14.12.2014 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

No hi ha cap gran portal d’internet que, quan s’acosta Nadal, no aplegui en una web el resum de l’any a punt d’acabar-se. Ja ho ha fet YouTube, amb un recull de memes i els deu vídeos més vists del 2014, i també les tres grans xarxes socials: Facebook, Instagram, Twitter i Spotify.

Facebook

La companyia de Mark Zuckerberg ha publicat la llista de temes que han dominat les publicacions dels mil milions d’usuaris a tot el món, amb el Mundial de Futbol del Brasil i el brot d’Ebola en uns quants països de l’Àfrica occidental al capdamunt.

Les eleccions al Brasil, el suïcidi de l’actor Robin Williams, el fenomen viral de l’Ice Bucket Challenge, l’ofensiva israeliana sobre Gaza, la desaparició d’un avió de Malaysia Airlines, la Super Bowl, la mort del jove Michel Brown a mans de la policia a Ferguson (EUA) i les Olimpíades d’hivern a Sotxi tanquen la llista de temes més comentats a Facebook.

Instagram

La xarxa social de fotografia Instagram, que acaba de superar els tres-cents milions d’usuaris i, de retruc, Twitter com a segona xarxa social més important, ha anunciat per la seva banda les imatges amb més ‘m’agrada’ del 2014. Totes, cal dir-ho?, són de personatges famosos nord-americans: amb 2,4 milions de ‘likes’ ocupa la primera posició (de l’any i de la història d’Instagram) el casament de Kim Kardashian i Kanye West; amb 1,9 milions, aquesta foto de Justin Bieber i Selena Gomez; i amb 1,84 milions, aquesta imatge de Miley Cyrus i Ariana Grande als MTV Video Music Awards.

Twitter

Quant a Twitter, en aquesta pàgina s’han aplegat els moments d’entreteniment, esports i política més destacats de l’any, com també la visió del 2014 d’una vintena d’usuaris destacats de la xarxa, entre els quals hi ha el jugador del Barça Neymar Jr.

Spotify

La plataforma de música en línia sueca Spotify, finalment, ha publicat l’especial més espectacular de resum de l’any. Seguint les estatístiques generades pels seus més de quaranta milions d’usuaris, s’hi destaquen moltíssimes dades, des dels artistes, grups i cançons de l’any fins als temes més compartits cada estació, passant per tendències musicals quan se surt a córrer o s’estudia i la cançó favorita de cada país.

Com a colofó, si sou usuaris de Spotify podeu descobrir què heu escoltat més el 2014.


Notícia relacionada:

Què hem mirat a YouTube el 2014?

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any