Barcelona i Adobe impulsen un laboratori de màrqueting digital per a ciutats

  • Un dels primers projectes que es desenvoluparà és un paquet de benvinguda tecnològic per als visitants de la ciutat

VilaWeb
Redacció
01.12.2014 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

L’Ajuntament de Barcelona i la multinacional Adobe System han signat un primer acord per impulsar el ‘City Branding Lab’, un laboratori de màrqueting digital que permetrà innovar i experimentar solucions que afavoreixin la competitivitat de la ciutat alhora que la millora de la qualitat de vida dels ciutadans.

L’estela de la marca ‘Barcelona’ ha servit per atraure la multinacional Adobe, el gegant mundial de la tecnologia digital. Es tracta d’aprendre, compartir, investigar i posar els nous serveis i coneixements al servei de les necessitats de les ciutats, i fer-ho amb la col·laboració de iniciativa pública i privada.

Durant la signatura del conveni, que ha tingut lloc en el marc del Smart City Expo, el president d’Adobe per Europa, Mark Zablan ha destacat que ‘desenvolupar nova tecnologia al laboratori de City Branding permet a Barcelona i a altres ciutats treballar en la marca digital per oferir serveis digitals al ciutadà i atraure més turistes i comerç a la ciutat’. I ha afegit que ‘Barcelona és un bon company de viatge per desenvolupar aquest laboratori de City Branding’.

El batlle Xavier Trias ha explicat que ‘una empresa com Adobe faci aquesta aposta i vulgui col·laborar amb la ciutat de Barcelona, a mi em fa estar molt satisfet. Això lliga molt amb l’empresa Adobe perquè el que volen fer és posar la tecnologia al servei de les persones’.

Primer pilot: el Welcome Pack

Un dels primers projectes que desenvoluparà el City Branding Lab és un paquet de benvinguda. Es tracta d’una prova pilot per millorar l’experiència dels visitants que arriben a Barcelona a través de la tecnologia digital. ‘És un “welcome pack” tecnològic que permet ser molt més eficients a l’hora d’enviar determinats missatges a les persones que visiten la ciutat, sigui per un congrés o per fer turisme’, ha detallat el director de comunicació de l’ajuntament, Marc Puig. Entre més, s’enviaran missatges sobre civisme.

El City Branding Lab ja té un punt d’aterratge a la ciutat. Estarà ubicat al Barcelona Growth Center i començarà a operar durant l’any vinent.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any