02.09.2014 - 06:00
Les cerveseres Stella Artois i Bass, els tes Twinings, la petroliera Shell, l’automobilística Peugeot, l’alimentària Heinz i la marca de texans Levi Strauss tenen un element en comú: els seus logotips són alguns dels més antics que encara estan en ús actualment i demostren, doncs, la importància que ha tingut la imatge gràfica molt abans de les campanyes de màrqueting globals, els anuncis televisius i les xarxes socials.
El de Stella Artois, com s’explica en aquest article, és el més veterà de tots, amb diferència, atès que es va començar a fer servir fa sis segles i mig, el 1366. El següent de la lista per veterania és el de Twinings Tea, una companyia fundada el 1706 que va començar a utilitzar el logotip actual el 1887.
El fet que tots aquests logotips tinguin com a mínim més d’un segle d’història comporta, en alguns casos, que l’element representat al dibuix tingui poc a veure, d’entrada, amb l’activitat de la companyia. És el cas de l’energètica Shell, amb una petxina al logotip, reminiscència de l’origen mariner de l’empresa: al principi es dedicava al transport marítim de querosè a l’Índia, d’on en tornava amb petxines per a vendre a Europa.