Ryanair torna a amenaçar: si el govern aplica la taxa mediambiental reduirà els vols a Catalunya

  • Ho ha anunciat el director comercial David O'Brien

VilaWeb
ACN
16.04.2014 - 12:42

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Ryanair adverteix que la taxa mediambiental que grava les operacions de les aeronaus al Prat i que entrarà en vigor aquest estiu obligarà a reduir el nombre de freqüències de les 30 rutes que operen a Barcelona cosa que també reduirà el nombre de visitants turístics. David O’Brien, director comercial de la companyia, calcula que aquest menor nombre de visitants suposarà una reducció d’ingressos turístics de 71 milions d’euros, sempre en càlculs propis de la companyia.

O’Brien ha anunciat que la nova temporada d’hivern hi haurà un increment de l’oferta de Ryanair del 16% com resultat de més freqüències en les 30 rutes actuals del Prat i amb la implantació de dos nous destins a Edimburg i Manchester. La taxa mediambiental que entrarà en vigor de la Generalitat per gravar les operacions de les aeronaus a l’aeroport del Prat i que pot suposar uns ingressos addicionals de 50 milions d’euros a l’any a les arques de de la Generalitat no està ben vista per la companyia Ryanair.

El director comercial de la companyia irlandesa, David O’Brien, ha aprofitat la presentació de les novetats de la temporada de l’hivern pròxim a l’aeroport del Prat, per carregar contra aquesta taxa que per Ryanair tindrà un impacte de mig milió d’euros l’any al Prat, si mantingués el nombre de rutes i freqüències que actualment té a l’aeroport de la capital catalana.

O’Brien ha qualificat d’il·lògica i discriminatòria la taxa del Govern perquè incentiva les flotes d’avions vells, afavoreix a les companyies de l’aliança IAG (Vueling i Iberia), imposa descomptes a les companyies que fan més trànsits per interconnexions i també a les rutes de llarg radi. Aquests incentius, O’Brien els ha considerat incoherents perquè es tracta d’un impost verd i per tant hauria d’afavorir el menor consum i penalitzar a les companyies que consumeixen més recursos petroliers, com el cas de Ryanair que opera punt a punt.

La companyia de baix cost ha fet un càlcul del que pot suposar la taxa verda per l’economia catalana i ha assegurat que un informe intern que s’ha elaborat davant d’aquesta taxa indica que els ingressos de viatgers turístics per Barcelona cauran en 71 milions d’euros a l’any. El càlcul és el resultat de tenir en compte la reducció de freqüències que hi haurà per reduir l’impacte de la taxa en la companyia, el menor nombre de viatges que arribaran al Prat i multiplicat per una mitjana de despesa de 903 euros que fa cada turista que visita la capital catalana.

O’Brien ha reclamat la retirada de l’impost i ha assegurat que la seva aplicació suposarà una reducció de l’activitat del Prat i també ”possibles repercussions” en l’activitat de Ryanair en les operacions dels aeroports de Girona i Reus. El director comercial, però, no ha especificat quines podrien ser aquestes ”repercussions” i ha afegit que el perfil del passatger que utilitza les bases de Girona i de Reus és molt diferent al perfil del passatger de Barcelona.

El director comercial ha explicat la graella de novetats de la companyia en l’aeroport del Prat i que tenen com objectiu captar el passatger d’empresa. O’Brien ha assenyalat que per captar aquest nou client s’ha millorat el web de la companyia per permetre una millor contractació dels productes i amb més marge de canvis, la reserva de seient, la possibilitat de tenir la targeta d’embarcament pel mòbil i un major nombre de freqüències per adaptar-se millor a les exigències del viatger empresari.

De cara a la nova temporada d’hivern al Prat, s’incorporen dos nous destins (Edimburg, amb tres vols per setmana, i Manchester, també amb tres vols per setmana) i s’incrementen les freqüències de 438 vols setmanals a 510. Aquest augment de freqüències afecta a vuit rutes que són les de Londres (que passen de 2 a 4 al dia); Milà (de 2 a 3); Dublín (de 5 per setmana a 2 al dia); París (de 5 a 11 per setmana); Venècia (de 5 per setmana a 1 al dia); Budapest (de 4 a 5 per setmana); Varsòvia (de 3 a 5 per setmana) i Tenerife (de 2 a 3 per setmana).

Com és habitual en la companyia de baix cost, el llançament d’aquests dos nous destins a Manchester i Edimburg tenen una oferta per les primeres 100.000 places contractades de 19,99 euros per viatjar entre els mesos de maig i juny. L’oferta estarà disponible només fins aquest dijous 17 d’abril.

O’Brien també ha avançat els resultats de la companyia durant aquest primer trimestre i que suposen un creixement del 7% en relació amb el mateix període de l’any passat. El director comercial ha justificat aquest increment pel canvis que ha implantat la companyia i que milloren el tracte i les opcions dels passatgers que opten per Ryanair. Entre aquests canvis hi ha el fet que hi hagi la possibilitat d’un segon equipatge de mà sense recàrrecs.

De cara al futur, O’Brien ha assegurat que la companyia globalment seguirà creixent i més a partir de la incorporació dels 175 avions que actualment té encarregats, cosa que suposarà absorbir 30 milions de passatgers arreu d’Europa.

Amb aquest augment de freqüències i de vols, la companyia espera moure al Prat un total de 4,8 milions de passatgers , cosa que suposa poder mantenir una ocupació de 4.800 llocs de treball, segons dades de la companyia.

Preguntat sobre les novetats de Girona i de Reus, O’Brien no ha volgut informar perquè encara estaven en fase de preparació, segons ha reblat.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any