Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Diumenge  26.01.2014  12:44

Autor/s: PSOE l'Olleria

La doble vara de medir del batle de l'Olleria

Men?ame
 

En referència a la petició d'encausament del batle de l'Olleria per la Fiscalia d'àrea d'Alzira per un possible delicte de negociacions i activitats prohibides als funcionaris públics, i quant als comentaris que s'han vingut abocant sobre els motius de la denúncia presentada en el seu moment davant la Fiscalia, voldríem aclarir alguns aspectes.


En primer lloc que aquesta denúncia no s'ha fet sobre la base de la revenja pels actes lamentables i vergonyants que en el seu dia es van fer al batle del PSOE a l'Olleria, sinó per temes actuals.

Volem aclarir quins són els motius que ens han portat a presentar la denúncia pels fets referenciats davant el Ministeri Fiscal. Entenem que la llei és igual i ha de ser igual per a tots.


Al nostre entendre, el batle José Vidal Oltra aplica la llei segons per a qui. D'aquesta manera el nostre portaveu a l'Ajuntament, Héctor Such Vidal, de professió agent d'assegurances, portava des de l'any 2008 les assegurances dels immobles de l'ajuntament guanyat en concurs públic com ha de ser, i quan es va presentar com a candidat pel PSOE a la  batlia de l'Olleria l'any 2011 tenia clar que les assegurances li les retirarien per ser incompatible amb el càrrec.


Així, una setmana abans de prendre possessió com a regidor a l'Ajuntament, atès que el venciment de la pòlissa era el dia 6 de juny de 2011, i com que l'acta de regidor la va prendre el dia 11 de juny d'aquell any, li va ser retirada preventivament la pòlissa atès que en un futur immediat previsiblement entraria a formar part de l'Ajuntament com a regidor i no podia contravenir la llei d'incompatibilitats.


Fins ací tot correcte. El problema és que el batle aplica la llei segons per a qui, ja que ell intervé directament o indirecta, per ser administrador solidari de la mercantil Vila Asesores, S.L., societat mediadora a través de la Mútua ASEPEYO, la qual al seu torn es troba vinculada amb l'Ajuntament de l´l'Olleria en virtut d'un Conveni d'Associació.

És per això que entenem que hi ha presumptament uns ingressos i uns guanys, diguem de procedència per ingressos administratius, o per ingressos de gestió. Té igual el nom que se li done, la qüestió és que els presumptes ingressos percebuts poden entrar com a comissions per gestió administrativa, o pel pagament de gestions del tipus de serveis prestats (pagament per serveis mèdics, cures de dolències…) i ací és on rau la qüestió.


És ja obligació de la justícia esbrinar quin tipus de contraprestacions presumptament percep, perquè ajudar al sosteniment de la clínica són ingressos.


El que ha d'entendre el batle de l'Olleria és que la justícia s'ha d'aplicar a tots per igual, no a uns sí i a uns altres no. I volem deixar clar que aquesta denúncia obeeix a fets actuals, i no com tracten de confondre a l'opinió pública, per venjances del passat. No entrem en fets de fa molts anys: estem parlant de l'actualitat. Un batle no pot saltar-se presumptament la llei al seu caprici, i aplicar-la solament als seus contraris polítics, ha de donar exemple.



Si vol, el batle que ens explique ell mateix el contracte que va rebre d'EGEVASA quan va entrar de regidor d'Economia i Hisenda en l'any 1995, del contracte del qual percebia 250.000 pessetes al mes, per una tasca més aviat fluixa. Era incompatible aquest contracte amb el seu càrrec de regidor? Com també ho era la gestió de la Mútua Patronal d'Accidents de Treball... des de l'any 1995? I la Prevenció de Riscos Laborals?