Primers vols comercials d’Europa per a experimentar la ingravitació

VilaWeb

Redacció

28.03.2013 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El Centre Nacional d’Estudis Espacials (CNES) francès ofereix la primera oportunitat a tothom de pujar a l’Airbus A300 Zéro-G, un avió amb què es pot experimentar la gravetat zero. Tot i que el preu del ‘vol parabòlic‘ no és barat, quasi sis mil euros, el primer que es va fer el 15 de març duia a bord quaranta passatgers (vídeo). Durant la campanya 2013-2014, se’n preveuen sis més. Avui es posen a la venda els del vol del 24 de juny.

El vol amb l’Airbus A300 Zéro-G surt de l’aeroport de Bordeu (Occitània) i dura un parell d’hores. Amb tot, l’apesantor només s’experimenta durant quinze moments d’una vintena de segons, és a dir, cinc minuts en total.

Amb aquesta mena de vols comercials, les agències espacials volen fer descobrir la gravetat zero al gran públic. Però, en general, es fan perquè els astronautes es preparin per a les estades a l’espai i perquè els científics puguin fer-hi tota mena d’experiments.

Recomanem