14.03.2013 - 06:00
Seguint la tendència creixent de les grans marques d’aparells mòbils de presentar les principals novetats en esdeveniments específics, i no en grans fires i salons del sector, la coreana Samsung va anunciar poc abans del Mobile World Congress de Barcelona un acte a Nova York, el 14 de març, sense més informació. Quedava clar que la presentació en societat del gran rival de l’iPhone, el telèfon Galaxy S IV, passava de llarg de la cita barcelonina.
D’aleshores ençà, Samsung no n’ha donat gaires detalls, del nou model de la gamma de telèfons Galaxy: a través d’un compte a Twitter, l’empresa ha anat proposant anuncis de l’acte i fotos poc definides, però cap especificació tècnica.
Per això, com en el cas d’Apple, els rumors s’han disparat (amb suposades filtracions d’imatges incloses) sobre com serà i què oferirà el nou vaixell almirall del fabricant coreà. En la suposada fitxa tècnica sembla que hi ha una pantalla multitàctil de 4,99 polzades i resolució de 1920×1080 Full HD, que funciona amb una nova tecnologia anomenada Green Pholed i permet a l’aparell de consumir un 25% menys d’energia.
Quant al processador, es parla d’un Exynos 5 Octa, amb arquitectura de vuit nuclis (quatre i quatre). També portarà, sembla, una càmera de 13 megapíxels al darrere, capaç de fer vídeos d’alta definició, i una altra al davant de 2 megapíxels. S’especula que l’aparell tindrà 2 GB de RAM, 16 GB o 32 GB de memòria interna i que funcionarà amb l’última versió del sistema operatiu de Google, l’Android 4.2.2.
El bloc Appledroid.cat, que ha dedicat fins ara molta atenció al Galaxy S IV, seguirà en directe l’acte de Nova York, a partir de mitjanit, i Samsung disposa d’un canal a YouTube on l’oferirà en streaming.