L’encaix de la rutina i la dieta

  • Els ballarins i ballarines han de lidiar amb una pressió psicològica important: l’alimentació.

VilaWeb
VilaWeb

Anna Elizalde i Isabel Fernández

07.03.2013 - 10:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Tot allò que els professionals de la dansa ingereixen es pot arribar a percebre com una amenaça en el procés d’esculpir el cos per mantenir una figura estilitzada.  

Hem contraposat l’opinió experta de la Júlia Farré i la Marta Peroy sobre com s’ha d’estructurar una dieta amb la realitat que va viure la Neus Expósito, que va haver de perdre 20 quilos en un any formant part de la companyia de l’Ángel Corella.

Hem pogut comprovar com teoria i realitat queden allunyades en un món molt competitiu on els protagonistes sovint són capaços de fer qualsevol cosa per triomfar. 

Marta Peroy, membre de l’Associació Catalana de Dietistes-Nutricionistes, alerta sobre els riscos que implica modificar la dieta recomanada per un expert, associats també al rendiment físic dels ballarins. 

Segons les opinions d’aquestes dues expertes, la ingestió de nutrients dels ballarins hauria de respondre als següents percentatges.

piramide

Tenint en compte les rutines d’entrenament de la Laia Vancells, i els horaris de l’escola de dansa on estudia a Rotterdam, us oferim com aquestes es poden encaixar amb una dieta sana i recomanable per a ballarins. 

easelly_visual (1)

Enllaços
Array

Recomanem