19.02.2013 - 17:55
7.15: Sona el despertador, cal alçar-se i vestir-se.
7.30: Desdejuni.
7.45: Esperant l’autobús.
8.10: Entrada a l’institut. Comencen les classes.
14.10: Finalitza l’horari lectiu, tornem a casa.
14.30: Temps per a dinar.
15.30: Ens posem a fer els deures.
A qualsevol hora de la vesprada apareixeran les activitats extraescolars.
18.00: Berenar.
18.30: Tornar a fer tasques de l’institut.
21.15: Sopar.
23.00: Fer-se la motxilla i a dormir.
Aquesta podria ser l’agenda diària d’un dia de qualsevol adolescent estudiant. Però, no falta cap anotació? Efectivament, el temps lliure. El motiu principal és la sobrecàrrega de deures per a casa. Està demostrat que Espanya és un dels països de la Unió Europea on més tasques es posen per a casa. Però no sols és el deure, també hi són les activitats extraescolars, com les classes a les escoles de música, els esports o el repàs d’alguna assignatura. Repàs que a més de ser per la vesprada, l’has de fer abans o després del deure que et posen. Per si encara no n’hi haguera prou, als pobles menuts, moltes de les activitats no s’hi poden realitzar, així que a més has de desplaçar-te i perdre més temps encara. I per si fóra poc, els exàmens. La preparació de les proves requereix estudiar dies abans per a traure una bona nota.
Totes aquestes raons provoquen que molts joves es desmotiven i fins i tot es farten de l’estudi, perquè els resulta avorrit i excessiu. I així s’obté el resultat contrari d’allò que es buscava, que era obtindre un bon rendiment escolar.
Per solucionar aquesta situació haurien de reunir-se alumnes, mestres i pares per a aconseguir establir un temps per a deures, un per a activitats extraescolars i un altre per a temps lliure. I d’aquesta manera s’aconseguiria que els joves anàrem més motivats a l’institut, milloràrem el rendiment acadèmic i així ens desapareixeria eixa ‘cara de pomes agres’.
Enllaços
Array