Aterra el ‘primer avió’ a l’aeroport de Castelló

  • Un Beechcraft-350 realitza un vol de prova d'AENA, que costa cent vint mil euros

VilaWeb
Redacció
18.02.2013 - 13:38

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El polèmic aeroport de Castelló ha acollit aquest matí el primer vol de prova d’un Beechcraft-350, que ha costat a Aerocas, l’empresa pública dependent de la Generalitat i la Diputació de Castelló, cent vint mil euros, que els haurà de pagar a AENA. L’aeronau ha aterrat a un quart de dotze a l’aeròdrom de Vilanova d’Alcolea, provinent de l’aeroport de Manises.

Es tracta de la primera aeronau que aterra a l’aeroport, inaugurat fa dos anys. AENA té previst de fer més vols de calibratge de la infraestructura durant els dies vinents. Uns vols que es produeixen en paral·lel al procés de venda de l’aeroport que ha començat la Generalitat Valenciana i pel qual hi hauria diverses ofertes sobre la taula, segons el govern valencià.

El vol de prova és un pas previ obligatori abans que AENA aprovi el funcionament de l’aeroport, o bé indiqui què s’hi ha de modificar. Però el cas és que, després d’aquest primer avió, purament de proves tècniques, sense passatgers, no se sap quan aterrarà el primer vol comercial.

El vice-president de la Generalitat Valenciana i portaveu de l’executiu, José Ciscar, va explicar el passat divendres al ple del Consell que hi havia diverses ofertes per l’aeroport de Castelló. Preguntat sobre si es podien avançar més detalls sobre aquestes ofertes, Ciscar va assenyalar que era partidari de la discreció per tal de no perjudicar les negociacions.

‘Ara ens gastarem cent vint mil euros públics per al vol de prova que, suposadament, ha de servir per aconseguir els darrers permisos d’obertura d’un aeroport inaugurat fa tres anys i que ens ha fet ser la riota del món, amb allò de ser un aeroport sense avions. I esperem que ara almenys les instal·lacions passen la prova, perquè només faltaria que alguna cosa no estigués en ordre i que s’hagués de tornar a començar, amb una nova sobredespesa’, deia el diputat de Compromís Josep Maria Pañella a VilaWeb Castelló la setmana passada.

‘En el procés d’aprovació i construcció de l’aeroport, tot s’ha fet a l’inrevés de com hauria estat raonable: primer se’n va aprovar la creació i després se’n va plantejar la viabilitat; primer es va construir i després es va pensar com fer-lo rendible; primer es van demanar els permisos i després s’hi van fer les reformes que calien; primer el van inaugurar i després van mirar que fos autoritzat, i ara primer pretenen obtenir el permís definitiu i després es preguntaran si té comprador real o si és viable econòmicament’, denunciava Pañella. Rere aquest funcionament ‘cap per avall’, el diputat hi veu un nom, Carlos Fabra, ‘que fa i desfà, per damunt del consell, quan presidia la Diputació i quan la va deixar, i que, inexplicablement, el president de la Generalitat continua mantenint al capdavant d’Aerocas, malgrat els encausaments, els errors i les decisions unilaterals’.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any