Pañella: “Ens gastarem 120.000 euros en el vol de prova de l’aeroport, però encara no sabem si serà viable

  • Diu que “en el procés de creació d’aquesta infraestructura s’ha fet tot al revés, primer s’ha aprovat construir-lo i només després se li ha buscat la utilitat”

VilaWeb
Redacció
09.02.2013 - 12:19

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El diputat de Compromís per Castelló, Josep Maria Pañella, ha mostrat la seua preocupació pel fet que “ara ens gastarem 120.000 euros públics per al vol de prova que, suposadament, ha de servir per a aconseguir els darrers permisos d’obertura d’un aeroport inaugurat fa tres anys i que ens ha fet ser la riota del món, amb  allò de l’”aeroport sense avions”. I esperem que ara almenys les instal.lacions “passen la prova”, perquè només faltaria que alguna cosa no estiguera en ordre i que s’haja de tornar a començar, amb la nova sobredespesa que comportaria”

“En qualsevol cas, ha dit Pañella, hem de ser conscients que, una vegada més, tornem a començar la casa pel terrat. Imaginem que obtinguem l’aprovació final, i ja puguen, en teoria, aterrar i enlairar-se avions. Però continuem sense tindre res clar sobre el seu funcionament, i no només els grups de l’oposició i l’opinió pública, que ja és greu, sinó, pel que sembla, el mateix govern de la Generalitat, i això és més preocupant. Perquè el tema dels inversors libis, cada dia sembla més un bluf i a hores d’ara ni el mateix govern valencià s’atreveix a parlar molt segur del tema. I la gestió directa d’Aerocas, és a dir, de la Generalitat, amb les pèrdues milionàries que es preveuen, més val no imaginar-se-la”

El diputat de Compromís ha recordat que “en el procés d’aprovació i construcció de l’aeroport, tot s’ha fet al contrari del que hauria estat raonable. Primer es va aprovar la creació, i després es va plantejar la viabilitat; primer es va construir i després es va pensar com fer-lo rendible; primer es van demanar els permisos i després es van fer les reformes que calien; primer el van inaugurar i després van buscar que fora autoritzat. I ara primer pretenen obtenir el permís definitiu i després es preguntaran si té comprador real o si és factible econòmicament. I darrere d’aquest funcionament “cap per a avall” hi ha un nom: Carlos Fabra, que fa i desfà, per damunt del Consell, quan presidia la Diputació i quan la va deixar, i que, inexplicablement, el president de la Generalitat continua mantenint al front d’Aerocas, malgrat les imputacions, els errors i les decisions unilaterals”

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any