Notícies
Dimarts 31.07.2012 21:03
Les entitats de discapacitats avisen de la 'situació límit' pels impagaments
Més de cent mil treballadors socials no cobraran la nòmina aquest juliol
Les federacions i patronals de discapacitats i persones amb transtorn mental han avisat que l'impagament d'aquest juliol les posa en una 'situació límit'. 'A aquesta situació cal sumar-hi l'ofec que ja patien a causa de les darreres retallades i el retard en altres pagaments', han alertat en un comunicat, en què avisen que si hi ha més imagaments, la majoria d'aquestes entitats del tercer sector social entrarie en el col·lapose financer.
L'impagament afecta directament quaranta de les 144 entitats que hi ha a Catalunya aplegades a ECOM --que atén persones amb discapacitat física-- que sumen 3.600 places i 2.000 professionals. DINCAT i AMMFEINA apleguen 324 entitats de discapacitat intel·lectual i transtorn mental que atenen 31.000 persones, i avisen que una tercera part de les entitats que en formen part tenen dificultats per fer front als pagaments.
Més de cent mil treballadors socials no cobraran la nòmina aquest juliol
El Col·legi de Treball Social de Catalunya (TSCAT) ha xifrat en 100.000 els professionals del tercer sector que no cobraran la nòmina del juliol pels imapagaments anunciat per la Conselleria d'Economia de la Generalitat. En un comunicat, el TSCAT demana que es prioritzin els pagaments al sector perquè els professionals puguin 'continuar realitzant la tasca d'atenció als més vulnerables amb la màxima qualitat'.
La Generalitat ha confirmat a les entitats socials amb les quals té places concertades que no podria pagar les nòmines de juliol per manca de liquiditat. Això vol dir que les entitats socials no ingressaran els pagaments corrents que havien de rebre aquest dimarts. Fons de la Conselleria de Benestar Social i Família han dit que l'agost es podria pagar amb normalitat, però no se sap quan es pagarà la quantitat corresponent al mes de juliol.
La Taula del Tercer Sector Social, que aplega més de quatre mil entitat, ha alertat que els impagaments suposarà el col·lapse de milers d'organitzacions.
L'Associació Catalana de Directors de Centres d'Atenció a la Dependència Gerontològica (Ascad) ja va alertar dimarts passat a la Fiscalia Provincial de Barcelona de la possible 'desatenció' dels ancians i discapacitats ingressats en residències concertades i col·laboradores de Catalunya pel possible impagament de les nòmines, ara confirmat per la Conselleria d'Economia. El text presentat alertava de de situacions assistencials crítiques, especialment per als grans dependents, a causa de la previsible manca d'equips humans i materials en cas de confirmar-se els impagaments.















