19.07.2012 - 16:28
L’alumne de l’IES Jaume Huguet, Marta Ferré, va rebre ahir el primer premi en la quarta edició dels Premis de Treballs de Recerca destinat a alumnes de batxillerat. El certamen l’impulsa l’Antena de Coneixement de la Universitat Rovira i Virgili (URV) i enguany ha comptat amb la participació d’un total de dotze treballs procedents d’alumnes de l’IES Jaume Huguet, el Narcís Oller i el Fonts del Glorieta. L’acte d’entrega dels diplomes i guardons als participants en aquest certamen va tenir lloc a la sala d’actes de Casa Caritat i el van presidir el regidor d’Empresa i Ocupació de l’Ajuntament de Valls, Joan Carles Solé; i la vicerectora de societat i relacions institucionals de la URV.
El treball de recerca presentat per Marta Ferré, titulat “Estrenem”, recull un estudi de tots els passos necessaris per poder estrenar una obra de teatre, des de la seva concepció fins la posada en escena a l’escenari. En el treball s’analitzen, partint d’una vivència personal, els diferents aspectes que convergeixen en una obra, des de la visió dels actors, tècnics, productors i la resta de professionals que intervenen en el procés d’elaboració i execució de la mateixa.
A banda del treball guanyador, les propostes presentades pels diferents alumnes s’obrien a diferents diferents disciplines i variats camps d’estudi, des d’un treball de recerca sobre el Camí de Sant Jaume fins a treballs sobre les cèl·lules mare fins a treballs sobre l’esferificació química o sobre l’elaboració de vi, passant també per estudis sobre les Festes Decennals o el món de la calçotada, entre altres. En total, han estat dotze els alumnes que han presentat un treball de recerca a aquest certamen, que ha comptat, per primer cop, amb la participació de l’Institut d’Alcover Fonts del Glorieta
Els premis de recerca impulsats per l’Antena del Coneixement de la URV pretenen donar un reconeixement als alumnes de batxillerat, promoure el coneixement i; al mateix temps, representen un vincle permanent i estret del territori, en aquest cas l’Alt Camp, amb la seva universitat pública de referència, com és el cas de la Universitat Rovira i Virgili, a Valls. En aquest sentit, l’Antena del Coneixement representa un punt de trobada entre la universitat i els diversos agents locals, entitats, representats del teixit productiu i educatiu, i el món empresarial del territori on s’ubica. A través d’aquest espai, la URV posa a l’abast dels municipis tot el seu potencial com a nucli generador d’activitats culturals, socials i educatives.
Treballs presentats
|
Alumne |
Centre |
Treball |
|
Marta Domingo Ribellas |
IES Fonts del Glorieta |
El camino de Santiago: Peregrinatge i Negoci |
|
Nil Ramon Cañellas |
IES Fonts del Glorieta |
Cèl.lules mare en la medicina moderna |
|
Laia Batet Ogea |
IES Narcís Oller |
Festes de la Mare de Déu de la Candela. Preparació 2011 |
|
Carme Grau Bové |
IES Narcís Oller |
L’esferificació química. Propietats, aplicacions i algunes variables que influeixen en el procés de l’esferificació |
|
Judith Borràs Rovira |
IES Narcís Oller |
Del cep a l’ampolla. Com elaborar un vi de qualitat? |
|
Pau Salat Batet |
IES Narcís Oller |
La memòria dels qui no tenien veu |
|
Carles Gallart Olivé |
IES Narcís Oller |
El buf cardíac, és tan greu com es pensa? |
|
Alba Solé Jové |
IES Jaume Huguet |
L’educació del futur. La teoria de les intel·ligències Múltiples |
|
Marta Ferré Oller |
IES Jaume Huguet |
Estrenem |
|
Albert Forés Garriga |
IES Jaume Huguet |
Projecte d’A.C.S. IES Jaume Huguet |
|
Eduard Vallvé Pomés |
IES Jaume Huguet |
El món de la calçotada |
|
David Puig Puig |
IES Jaume Huguet |
L’electropneumàtica |