20.06.2012 - 18:05
Els projectes executats al País Valencià amb fons de la Unió Europea són ‘vàlids’ però hi ha ‘errors del passat’, segons el diputat de la Comissió de Control Pressupostari del Parlament Europeu Derek Vaughan, que encapçala la delegació de la que visita València per verificar com es gasten els ajuts europeus i comprovar que hi hagi prou controls per evitar irregularitats.
El socialista britànic, que avui s’ha reunit amb el president, Alberto Fabra, ha destacat el valor de projectes del País Valencià però ha alertat que havia trobat ‘certs errors del passat’ que espera, diu, que no es repeteixin. ‘Els errors no són, necessàriament, frau’, ha declarat.
Si bé ha dit que els ‘errors no es cometen de manera deliberada’, ha posat èmfasi en el fet que a l’estat espanyol ‘hi ha 145 organismes intermedis de pagament que no fan sinó dificultar una situació que en altres països no hi és’.
A Vaughan li han demanat sobre la situació de la Ciutat de la Llum d’Alacant (on la CE va dictaminar que els ajuts públics eren il·legals i havien de retornar-se), però ha dit que no havien tractat la qüestió.
Per la seva banda, l’eurodiputada espanyola pel PSOE Inés Ayala, ha dit que havien identificat ‘errors’; ha explicat que aquests es trobaven en contractes d’adjudicació directa i ha concretat que afecten l’Institut de la petita i mitjana empresa valenciana (Impiva) i l’Agència Valenciana de Turisme (AVT). Ayala ha afegit que el govern valencià ha renunciat als fons de l’AVT i que podria dissoldre-la.