Herrera proposarà a Mas un pacte fiscal ‘sense enganys’

  • En la ronda de contactes del president sobre el pacte fiscal

VilaWeb

Redacció

21.05.2012 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El secretari general d’ICV, Joan Herrera, ha manifestat que en la reunió d’avui amb el president de la Generalitat, Artur Mas, propugnaria un pacte fiscal ‘sense enganys’. Per ell, això vol dir ‘anar a Europa a dir prou a les retallades, aconseguir que qui més té, més pagui; i obtenir una millora de finançament’. A més, diu, en el procés de negociació del pacte fiscal ‘sobren les escenes de sofà i els intents de fer-ne un instrument electoral’.

ICV és partidària d’un model de pacte fiscal inspirat en el concert econòmic basc, com ho va demostrar ben clar al parlament a final d’octubre del 2011. Llavors, amb CiU i ERC, va votar favorablement les conclusions de la comissió parlamentària sobre el concert.

Tot i amb això, retreu a Mas que s’ho jugui tot a una sola carta, com si el pacte fiscal fos ‘el miracle que ho ha de resoldre tot’, mentre aplica unes retallades que desmantellen els serveis públics i ofeguen les possibilitats de creixement i bloquen la societat catalana.

La setmana passada Herrera va criticar durament el tercer pla d’ajust aprovat pel govern, que ‘portarà Catalunya al fracàs’, segons que va dir. I ara dirà a Mas que no és cert que el pacte fiscal hagi de resoldre tots els mals de l’economia catalana, que també es necessiten alternatives a les retallades.

El president Mas, que fa una ronda de contactes amb els caps polítics sobre el pacte fiscal, ja s’ha reunit amb Oriol Junqueras (ERC), Pere Navarro (PSC) i Alícia Sánchez-Camacho (PP).

Recomanem