17.05.2012 - 06:00
L’única revista del país dedicada al consum conscient i transformador, Opcions, arriba als deu anys i ho celebra amb una renovació important. En ocasió de la sortida del número 39, el Centre de Recerca i Informació sobre Consum (CRIC) ha preparat una festa a la Farinera del Clot de Barcelona en què explicarà l’evolució de la revista per a adaptar-se als nous imperatius socials i per a reivindicar ‘més que mai la informació i les eines per a viure bé consumint menys’.
Els responsables volen adaptar Opcions a la realitat actual, ara que ‘la crisi econòmica fa evident la inviabilitat de viure en l’excés’. A més, han observat canvis, aquests deu anys, tant en la percepció del consum com a element vertebrador de la nostra societat, com en les propostes des del consum responsable, diferents de fa una dècada.
L’acte d’avui començarà a les vuit del vespre al Centre Cultural la Farinera del Clot amb la intervenció de la directora i fundadora de la revista, Montse Peiron. També hi intervindran Arç Cooperativa i el coordinador d’Ecos Grup Cooperatiu, Jordi Via; el periodista especialitzat en economia i autor del bloc Recuperadors de Futur, Gil Toll; i Marta Beltran, membre de la Fundació Prevenció de Residus i Consum.
Montse Peiron va participar en l’Internauta el desembre del 2010. Llavors va explicar la història i els objectius principals, de CRIC i de les iniciatives que impulsa, com la revista Opcions i la Consumpèdia.