Abertis admet cent insubmisos al dia als peatges catalans

  • Els peatges de Mollet del Vallès i Vilassar és on hi ha més casos d'impagament, diu la companyia

VilaWeb
VilaWeb
Redacció
26.04.2012 - 12:33

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El nombre d’insubmisos als peatges no para de créixer, i cada dia que passa la concessionària d’autopistes Abertis admet més casos, per més que prova de menystenir-los dient que són poc significatius. Avui el director general de la companyia, Josep Lluís Giménez, ha reconegut que aquesta setmana hi havia hagut cada dia un centenar de conductors que s’havien negat a pagar el peatge i que el major nombre de casos d’insubmissió han tingut lloc al peatge de Mollet del Vallès i al de Vilassar de Mar.

‘No volem cap conflicte amb els conductors, però tenim un contracte per concessió, i l’adminstració ha de respondre’, ha declarat Giménez.

L’amenaça d’Abertis

Ahir el conseller delegat de la companyia, Francisco Reynés, va dir que prendria ‘totes les mesures legals possibles’ contra els conductors que es neguin a pagar els peatges. I va considerar ‘poc raonable’ la campanya #novullpagar.

Segons Reynés, ‘invertim diners cada dia en un bé públic, i si no els poguéssim recuperar amb els peatges s’haurien de mantenir amb impostos’. El dirigent d’Abertis no va manfestar-se sobre les declaracions del portaveu del govern, Francesc Homs, que dimarts va dir que l’executiu se sentia molt a prop dels insubmisos dels peatges, tot i que era partidari de mantenir ‘el principi de legalitat’.

Abans d’aquestes declaracions, Reynés havia presentat l’acord de compra de les autopistes d’OHL a Xile i al Brasil, compra que converteix Abertis en la principal companyia d’autopistes del món, que espera facturar mil milions d’euros més cada any.

Fins ara els conductors que s’han negat a pagar el peatge, en protesta pel greuge que han de suportar els ciutadans de Catalunya i del País Valencià, en comparació amb els de la resta de l’estat, no han estat sancionats.

Hi ha el cas d’Antoni Duran, que explica que ha passat més de vint anys sense pagar peatges.

També expliquem què pot passar, en cas de no pagar el peatge?

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any