Adéu, Picnik

  • Tanca aquest servei de Google · Us indiquem bones eines d'edició de fotografies en línia

VilaWeb

Redacció

19.04.2012 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Grans empreses com Google, amb desenes de serveis als usuaris, mantenen un ritme constant de presentació de nous projectes. Però també de tancament de serveis que, per un motiu o altre, no han reeixit. Un d’aquests últims casos és el de Picnik, un excel·lent editor de fotografies en línia que Google va comprar el març del 2010 i que avui tanca. Alguns dels serveis de Picnik s’han integrat a la xarxa social Google+.

Els internautes podien carregar a Picnik fotos de l’ordinador o d’un compte de Facebook, Flickr, MySpace, Photobucket o Picasa i editar-les, de franc, al núvol. Aquest servei, que no requeria registre, oferia, des del 2005, tot d’opcions d’edició, des del retoc i la introducció d’efectes (enfocament, exposició, colors…) fins a l’ajust de dimensions.

Ara que Picnik desapareix, els usuaris tenen algunes alternatives a la xarxa amb pràcticament les mateixes prestacions i funcions de retoc d’imatges. Una de les més semblants, que no debades és obra d’ex-treballadors de Picnik, és Picmonkey, que també possibilita de retocar fotografies al núvol sense registre. Pixlr, en canvi, es defineix com l’editor de fotos més popular de la xarxa i rep els usuaris de Picnik amb la versió Express. A més, disposa d’aplicacions oficials per a mòbils Android i iOS. També són destacables Splashup i Photoshop Express, la versió en línia i simplificada del famós editor d’imatges d’Adobe.

Recomanem