Elles són tendència

  • Quatre de les blocaires amb mes repercussió expliquen qui són i com és el seu món

VilaWeb
Núria Díaz i Andrea Gómez
06.03.2012 - 13:47

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Són la Cristina Morales, l’Ana Agulló, la Saray Martín i la Claudia Albons. Més conegudes a la xarxa com Le Petite Nymphéa, Tumeplaiscoco, DansVogue i MissMarbles respectivament. No són els noms d’usuari d’un xat de contactes, sino la denominació professional, la marca, l’eina de treball d’aquestes noies. No superen els 30 anys, són creatives, addictes a les xarxes socials i apassionades de l’art i el disseny. Però sobre tot tenen estil. Són noies que marquen tendència. Formen part d’una nova revolució digital: les ‘bloggers’ de moda.

Per a elles el bloc no és només un mostrari de roba. L’Ana de TumeplaisCoco aprofita aquest espai a la xarxa com un diari personal, és “una fusió entre fotografia, moda, lyfestyle, sentiments, vivències…”. Les ganes de mostrar tot el que portava dins i crear noves coses és el que va impulsar a l’Ana a embarcar-se en aquest projecte. És la seva “forma d’escapar”, tot i que considera el bloc com una feina: “necessito organitzar un temps diari per les fotos, la edició i les idees”. Són moltes hores. L’Ana hi dedica tres diàries: “inclús algun diumenge he arribat a les 12 hores”.

Hores i hores de dedicació

Totes coincideixen en un mateix obstacle: la dificultat de compaginar-ho amb la feina i estudis. La Cristina de Le Petite Nymphea té molt clar que això és “un hobbie, un entreteniment” i que el dia que sigui una obligació ja no tindrà sentit. Però ja fa quatre anys que va començar el bloc i reconeix que cada cop és mes difícil portar-ho al dia: “no només amb el treball, sinó també amb altres aspectes personals”.

Les quatre blocaires reconeixen que hi ha recompenses. Per la Claudia, al darrere de MissMarbles, el bloc ha estat una obertura de portes al món laboral, tot i voler centrar-se en la carrera de periodisme, admet que el bloc li està donant “moltes oportunitats”.

Les xifres són clares. Tenen entre 30.000 i 50.000 visites mensuals. D’aquí que no tinguin dubtes a l’hora de parlar d’influència en el món de les tendències. L’Ana comenta que el seus amics de publicitat i sociologia ja l’han advertida: “el canvi i la influència que podem tenir es més gran del que ens pensem”. Per a ella el bloc “es un portal a Internet, una porta que et manté en contacte amb tot el món”.

És una visió que comparteix amb la Saray de DansVogue, la qual parla de “finestra al món on demostrar el que saps fer”. Però com bé apunta la Claudia ser blogger no ho és tot, “les que tenen repercussió en el món de la moda és perquè s’ho mereixen, perquè treballen i perquè són novetat, i la novetat sempre ven”.

text de la imatge

Les quatre han estat convidades d’honor a la setmana de la moda de Barcelona, tant a la 080 Barcelona Fashion com a The Brandery. Algunes d’elles ja havien assistit prèviament, però l’atenció especial sempre sorprèn. La Cristina explica: “mai hagués imaginat que a la 080 Barcelona hi hagués a cada desfilada un seient reservat amb el meu nom”.

Totes confirmen que aporten una visió diferent d’aquests actes. La Saray parla d’una perspectiva “més col·loquial, més subjectiva i personal”. En la mateixa línia, l’Ana creu que els organitzadors confien en elles perquè “donem una opinió real i sincera”.

La professionalitat a debat

Són conscients que el debat està damunt la taula. I que des d’alguns sectors se les mira amb recel. Però la Cristina diu que ella no aspira “a fer la competència a ningú”. Un sentiment compartit per totes. Són defensores de la idea que la professionalitat no correspon a un títol o estudis. L’Ana de Tumeplaiscoco ho té molt clar: “les persones amb sensibilitat artística no es formen, neixen amb un privilegi, com qui té una bona veu o un cos atlètic”. Tot i així sap que una bona formació pot fer créixer el talent, però defensa que “si treballes dur et mereixes el mateix”. Els blocs no deixen de ser una defensa de la moda i l’estil com a talent innat.

Més enllà de les seves capçaleres i el títol de “blogger”, no deixen de ser l’Ana, la Cristina, la Claudia i la Saray. Quatre noies amb ganes d’ensenyar als seus lectors què els inspira, què els hi agrada i una mica d’art en petites dosis virtuals.

Treballen, estudien, i de tant en quant “enganyen” a la parella o als amics perquè els hi facin fotos dels estils que porten diàriament. Internet és per elles una porta de contacte amb milers de lectors de tot el món, i per l’usuari suposa el descens de l’alta costura i les col·leccions inaccessibles a peu de carrer.

És la màxima expressió de la inspiració i creativitat en versió 2.0.

Enllaços
Array
Array

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any