01.02.2012 - 08:35
‘A Catalunya cada vegada hi ha més gent que vol un estat propi’, ha reconegut el president de la Generlitat, Artur Mas, en una entrevista (en català) al prestigiós diari alemany Frankfurter Allgemeine. Diu, però, que això podria portar a una federació o a una confederació amb Espanya. ‘No es tracta de trencar amb Espanya; es tracta més aviat d’una emancipació’. I fa aquesta comparació: ‘La canalla, quan es fa gran, no vol trencar amb els pares, però cadascú viu a casa seva’. Diu que el sobiranisme no és encara la tendència dominant a Catalunya, però que voreja el 50%, i tendeix a l’alça.
Mas diu que hi ha algunes similituds amb Escòcia, però que són casos diferents. ‘El Regne Unit no és Espanya i Catalunya no es Escòcia. Catalunya, a Espanya té un pes molt més gran que no Escòcia al Regne Unit. Catalunya compta amb una població molt barrejada, Escòcia menys. Però el Regne Unit té una democràcia molt més forta i més amable que la d’Espanya’, explica Mas, que reivindica poder disposar d’una sobirania fiscal com la del País Basc.
En l’entrevista, Mas també parla de les retallades que ha pres el seu govern, i les ha justificades per la necessitat de ‘governarn per a les pròximes generacions i no per a les pròximes eleccions’. Però ha remarcat que les últimes eleccions celebrades han mostrat que hi ha ‘una majoria silenciosa’ que comprèn aquestes mesures.