Rajoy aprofita Educació per a la Ciutadania per fer aprendre la constitució

  • El ministre José Ignacio Wert diu que 'estarà lliure de l'adoctrinament ideològic' · Suprimirà el quart d'ESO i introduirà el tercer de Batxillerat

VilaWeb

Redacció

31.01.2012 - 17:03

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El ministre d’Educació, Cultura i Esports espanyol, José Ignacio Wert, ha anunciat que eliminarà l’assignatura d’Educació per a la Ciutadania i els Drets Humans per la d’Educació Cívica i Constitucional. Wert ha afirmat que aquesta nova assignatura estarà ‘lliure de qüestions controvertides i de l’adoctrinament ideològic’. I ha criticat que Educació per a la Ciutadania dividia la societat i el món educatiu.

‘Educació per a la Ciutadania ha estat acompanyada des del principi per la polèmica i que ha creat una seriosa divisió a la societat i el món educatiu’, ha afirmat el ministre. Wert considera que el plantejament de l’Educació per a la Ciutadania ‘anava més enllà del que correspon a una formació cívica d’acord amb les directrius formulades pel Consell d’Europa’.

Tot i afirmar que no hi haurà adoctrinament ideològic, la nova assignatura ha de proporcionar, segons el ministre espanyol, un coneixement de la constitució espanyola ‘com a norma suprema que ordena la nostra convivència, la comprensió dels seus valors, de les regles de joc, a partir de les quals es conforma una societat democràtica i pluralista, així com la història de la Unió Europea de la que Espanya forma part’.

Un any més de batxillerat

Tal com va fer el passat dijous a la Conferència Sectorial d’Educació, Wert també ha anunciat una “profunda reforma” de la secundària que vol portar al Congrés al pròxim període de sessions i que vol consensuar amb tots els actors del sector. La reforma implica l’eliminació del quart d’ESO i l’ampliació a tres anys del Batxillerat. D’aquesta manera l’ESO passaria a tenir tres cursos, un menys que fins ara, i el Batxillerat s’ampliaria un curs per tenir-ne també tres. Segons el ministre, els canvis no modificaran l’obligatorietat d’estudiar fins als 16 anys però sí que permetran que els alumnes triïn millor entre Batxillerat i Formació Professional, que també durarà tres anys, com el Batxillerat.

Recomanem