L’avaria de BlackBerry continua sense resoldre’s, dos dies després

  • Els usuaris es revolten a les xarxes socials · A l'estat espanyol tenen dret a indemnització · El fabricant RIM parla d'una avaria en 'l'interruptor principal'

VilaWeb
VilaWeb
Redacció
12.10.2011 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El fabricant de telèfons BlackBerry, Research in Motion (RIM), encara una revolta d’usuaris després que desenes de milions d’usuaris a Europa, el Pròxim Orient, l’Àfrica, Sud-amèrica i l’Índia continuïn sense connexió d’internet per tercer dia. L’empresa diu que prova de resoldre el problema des del seu centre d’operacions a Slough, Berkshire (Anglaterra), però l’estat d’ànim dels usuaris s’escalfa a mesura que avancen les hores i continuen desconnectats.

Amb més de setanta milions d’usuaris dels seus serveis a tot el món, RIM pot haver sofert un dany irreperable a la seva reputació. La reacció dels usuaris a les xarxes socials suggereix que una bona part estan considerant la possibilitat de mudar-se a d’altres plataformes, com ara Android o iPhone, que no depenen de serveis centralitzats per a la seva connectivitat.

Indemnització

El cert és que, segons ha confirmat el ministeri d’Indústria espanyol, els usuaris dels serveis contractats a l’estat espanyol tenen dret a indemnització automàtica i proporcional al temps que han estat sense servei per part de l’operador, d’acord amb el que estableix la Carta de Drets de l’Usuari de Telecomunicacions.

Aquesta carta estableix que ‘la indemnització serà automàtica per part de l’operador, si l’avaria dura més de sis hores, dins del període entre les 8.00 i les 22.00’. En principi, els afectats per l’avaria de Blackberry detectada a migdia de dilluns i que va durar gairebé dotze hores, hauran de rebre en la seva pròxima factura la compensació econòmica corresponent pel temps sense servei. Si no és així, caldrà que ho reclamin a la companyia operadora.

RIM diu que treballa per solucionar el problema

La companyia propietària d’aquests dispositius, Research in Motion (RIM), diu que continua treballant per solucionar el problema. Explica que es deuen a una avaria ‘de l’interruptor principal dins de la infrastructura de RIM’. I afegeix que ‘la commutació per error no va funcionar’ i hi va haver una ‘gran acumulació de dades’, que ara proven d’eliminar per recuperar el servei amb normalitat.

Per la seva banda, les operadores diuen que no són responsables de l’avaria perquè afecta els servidors centrals de RIM. Alguns analistes diuen que aquesta incidència arriba en un mal moment perquè en els últims mesos la companyia ha perdut quota de mercat del correu electrònic corporatiu.

El problema és que els usuaris no poden entrar a la xarxa amb el mòbil ni utilitzar serveis de missatgeria instantània com Blackberry Messenger o Whatsapp.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any