VilaWeb i media140 presenten els tallers sobre l’ús de les tecnologies digitals

  • La sessió 'La xarxa no ètica', feta a Londres, es va poder seguir en directe

VilaWeb
Redacció
16.09.2011 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

L’organització internacional media140 i VilaWeb van presentar el 15 de setembre l’acord de col·laboració per a oferir tallers sobre l’ús de les tecnologies digitals i socials en l’àmbit de la comunicació i el periodisme (vídeo). El propòsit és de servir-se de la tecnologia digital per portar al cor del barri del Raval de Barcelona, a l’Espai VilaWeb, en temps real, actes i sessions que es facin a tot arreu. En la presentació a l’Espai VilaWeb es va transmetre des de Londres, en flux en viu directe (‘livestream’), la sessió ‘La xarxa no ètica’ (‘Unethical Web’), que media140 va organitzar per parlar de periodisme, dret i publicitat.

La xarxa no ètica

Les tecnologies revolucionen les relacions en temps real, estimulen l’aparició d’una nova arquitectura social i redefineixen com els individus ens relacionem entre nosaltres mateixos i amb organitzacions i empreses.

Tot i que els efectes positius d’aquest canvi continu es perceben cada dia, perquè les xarxes socials afecten des de les relacions humanes fins a la mateixa democràcia, també tenen un costat fosc. Hi ha un ampli ventall, sense precedents, de canals amb els quals empreses, organitzacions, governs i individus poden manipular el nostre accés a la informació.

Del fenomen, en va parlar Danvers Baillieu, associat sènior del bufet d’advocats Pinsent Masons LLP i especialista en dret tecnològic; també és cofundador de Bootlaw.com, un espai d’aplec d’empreses de tecnologia emergent. El seu Twitter, @danversbaillieu.

També hi intervingué Claire Wardle, directora d’Ultra Social, consultora digital i de capacitació; ha desenvolupat i ha fet cursos sobre xarxes socials i estratègies per als mitjans de comunicació, organitzacions benèfiques i empreses de tot el món, especialment la BBC. El seu Twitter, @cward1e

I Karin Robinson, especialista en comunicació i campanyes de Blue Rubicon, una agència capdavantera en comunicacions i relacions públiques. Nascuda a Massachusetts (EUA), va participar en la direcció de la campanya del president nord-americà Barack Obama en les eleccions de 2008 i actualment és vice-presidenta de Demòcrates a l’Estranger, del Regne Unit. Fa més de deu anys que es dedica professionalment a la comunicació i al màrqueting, i escriu al bloc Obamalondon.blogspot.com. El seu Twitter, @karinjr.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any