La coordinadora de les consultes vol impulsar una assemblea nacional de la societat civil

  • L'objectiu és establir les bases per a la construcció de l'estat català · La portaveu de la comissió coordinadora de les consultes populars ha explicat el full de ruta que proposa el moviment

VilaWeb

Redacció

13.02.2011 - 11:12

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

La coordinadora nacional de les consultes populars sobre la independència ha preparat el seu full de ruta per després del 10 d’abril, quan es farà la consulta a Barcelona. La portaveu del moviment cívic, Carme Forcadell, ha explicat que l’objectiu és ‘activar totes les plataformes locals per aconseguir una base molt àmplia que posi les bases de l’estat propi’ a través d’una ‘Assemblea Nacional Catalana’.

La coordinadora nacional porta temps dissenyant el seu full de ruta que ha de conduir el poble català cap a la celebració d’un referèndum. La primera parada ja té data: el proper 30 d’abril amb la celebració d’una Conferència Nacional per l’estat propi, el pas previ a l’Assemblea Nacional Catalana.

La Conferència Nacional servirà ‘per crear una assemblea catalana’ que constituirà, assenyala Forcadell, ‘una continuació de totes les estratègies de les consultes’. D’aquesta manera, la Conferència Nacional servirà ‘per escalfar motors per constituir aquesta assemblea, que serà de la societat civil’ i es constituirà el novembre.

‘De moment estem treballant des de la societat civil’, ha dit Forcadell, si bé ha admès que ‘en un moment o altre el tema de les consultes haurà d’arribar al Parlament’. Tot amb tot, ‘ara per ara és una iniciativa de la societat civil que està oberta als partits polítics però a nivell personal’.

Una crida pública amb personalitats

Tot i que encara queda molta feina per fer per reunir els esforços suficients per tirar endavant un projecte de tal magnitud, Forcadell ha anunciat que un cop estigui tot ben treballat, es farà una crida pública i es donarà a conèixer detalladament l’estratègia. En aquest sentit, s’organitzarà un acte públic de caràcter nacional que compatarà amb la participació d’importants personalitats d’arreu del país.

Recomanem