Adéu al Nexus One de Google

VilaWeb

Redacció

19.07.2010 - 11:15

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Fa tot just un any i mig, Google va presentar públicament el seu propi telèfon mòbil, en col·laboració amb el fabricant taiwanès HTC. Basat en el sistema operatiu del cercador californià, l’Android, el Nexus One es va llançar com una alternativa potent a l’iPhone d’Apple. Però, al cap d’un any, i malgrat els problemes detectats en l’última versió de l’iPhone 4, el telèfon de Google es retira del mercat.

A través d’aquest comunicat, Google ha anunciat que deixarà de vendre el telèfon per internet i que les últimes unitats provinents d’HTC es vendran únicament a través de les operadores que el tenen al catàleg, com Vodafone. Sí que es mantindrà el suport oficial.

Així com Apple ha venut aquest últim any un milió d’iPhone, Google només ha aconseguit distribuir 135.000 unitats de Nexus One. De fet, l’empresa californiana no ha amagat que el terminal era concebut més com una base de disseny i experimentació de la plataforma Android que no pas un model per dominar el mercat. En aquest sentit, cal destacar que la fi del Nexus One coincideix amb el millor moment d’Android, introduït cada vegada en més terminals.

Recomanem