18.03.2010 - 06:00
El PSC no va abonar ahir al vespre les crítiques d’alguns alts càrrecs seus (Joan Ferran, Josep Maria Balcells i Carme Figueras) a la directora de TV3, Mònica Terribas, per l’entrevista de dilluns amb Montilla sobre l’actuació del govern durant la nevada (fragments). Tot i que ahir el PSC va destacar com a bloc del dia el de Figueras, que va dir que ‘la Mònica no tenia un bon dia’, la diputada ha eliminat avui l’apunt, després de la polèmica. Amb tot, podeu veure’l encara a la memòria cau del Google.
Figueras, diputada i secretària de Política Social del PSC trobava insòlit, al seu bloc, que Terribas ‘tallés i interrompís [sic] sovint’ el president de la Generalitat. Segons ella, la periodista no va deixar que Montilla exposés els seus arguments, posant en dubte ‘allò que deia, com si mirés contínuament d’enganxar-lo’. I conclou: ‘Segurament la Mònica no tenia un bon dia.’
El portaveu adjunt dels socialistes al parlament, Joan Ferran, va recuperar dilluns al seu bloc el discurs de la ‘crosta nacionalista’, va reconèixer que Terribas havia fet caure el president en contradiccions i la va acusar ‘d’interrompre’l constantment’.
Més crítiques: el diputat socialista Josep M. Balcells també acusava Terribas, en el seu bloc, d’haver assetjat Montilla, d’haver fet servir un to agressiu i poc respectuós: ‘Semblava talment la portaveu dels crítics a tota la gestió de la catàstrofe de la nevada.’
Insults sexuals
Des de les files socialistes no solament hi ha hagut crítiques, sinó també insults: Miguel Ángel Martín López, regidor de l’Ajuntament de Barcelona, vice-president del districte de Sant Martí i gerent de l’Institut Metropolità del Taxi, va publicar una nota sobre l’entrevista al seu Facebook amb insults sexuals, que després va retirar. De fet, ahir n’hi va publicar un altre disculpant-se per aquests insults ‘incorrectes, masclistes i fora de lloc…, fruit d’una ofuscació personal’.
El president de CiU a l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Trias, va demanar a Hereu ‘el cessament immediat de Miguel Àngel Martín pels greus insults contra la directora de TVC’. I el regidor de CiU Jordi Ciurana va postil·lar: ‘L’alcalde ha de decidir si creu que un personatge com aquest pot continuar representant l’Ajuntament de Barcelona; nosaltres creiem que no. No honora el càrrec i el desprestigia i per això demanem expressament a Jordi Hereu que actuï i el cessi de totes les responsabilitats, tant municipals com metropolitanes.’
El PSC se’n desmarca
En un comunicat el PSC diu que les apreciacions ‘són a títol absolutament individual, no es corresponen amb l’opinió del partit i semblen desmerèixer la independència dels mitjans de comunicació de titularitat pública i la professionalitat dels qui hi treballen’.
Enllaços
Array