Notícies

Dilluns  14.12.2009  12:33

El PSM diu que la societat civil catalana ha donat una lliçó de democràcia

Biel Barcelo considera un èxit les consultes d'ahir

El secretari general del PSM-EN, Biel Barceló, ha qualificat d'èxit les consultes populars sobre la independència que es van fer ahir a cent seixanta-sis municipis i ha dit que eren 'una passa molt important en el procés de construcció nacional de Catalunya'.

'L'èxit de la jornada és innegable', ha dit Barceló, 'tant per l'aclaparadora victòria del sí com per la notable participació, que ha fregat el 30% de l'electorat malgrat que es tractava d'una convocatòria organitzada per entitats ciutadanes, sense cap suport econòmic ni logístic de l'administració'.

Justament aquest cap de semana es va presentar la plataforma Avançam, impulsada per càrrecs electes del PSM amb la finalitat d'instar el govern a fer un projecte de llei que reguli la Llei de les Consultes Populars, prevista a l'estatut del 2008. Biel Barceló assegura que les consultes d'ahir són el començament d'un 'camí d'aprofundiment democràtic que no té marxa enrere'. A més, considera que 'la societat civil catalana ha donat tota una lliçó de democràcia, de la qual tots hauríem de prendre nota'.