Notícies
Dimarts 13.10.2009 06:00
El cinema occità arriba a Barcelona
La segona mostra de cinema occità 'Llanterna Digital' es clou a l'Ateneu Barcelonès després de passar per Lleida i Viella
Amb el propòsit de difondre la llengua occitana al Principat de Catalunya, la segona mostra de cinema occità 'Llanterna Digital' s'ofereix, fins dijous, a l'Ateneu Barcelonès, després d'haver passat per Lleida i Viella. Preparada per la Coordinadora de Serveis Lingüístics de Lleida, proposa dotze films que tenen en comú el fet de ser parlats o subtitulats en occità. Podeu llegir al programa una descripció dels films que es projecten (pdf).
Avui es projectarà el llarg-metratge documental 'En viatge. Occitània a pè', sobre la marxa que va recórrer Occitània des dels Alps fins a l’Aran. Demà es projectaran els tres treballs guanyadors dels Premis Llanterna Digital 2009 i cinc curts-metratges més. Finalment, en la darrera sessió s’oferiran tres curts-metratges d’estils, procedències i varietats lingüístiques occitanes diversos. Aquest mateix dia, a dos quarts de deu del vespre es farà l’acte de cloenda, a càrrec del secretari de Política Lingüística, Bernat Joan.

















