Notícies
Dijous 14.05.2009 14:10
El jutge imputa Camps i el cita a declarar
El Tribunal Superior de Justícia valencià prendrà declaració a Camps i Ricardo Costa el 19 de maig pel cas 'Gürtel'
El Tribunal Superior de Justícia valencià ha imputat el president de la Generalitat, Francisco Camps; el portaveu del PP a les corts i número dos, Ricardo Costa; l'ex-conseller Víctor Campos; i l'ex-cap de gabinet de la Conselleria de Turisme, Rafael Betoret, pel cas 'Gürtel'. Camps i Costa declararan davant del jutge el 19 de maig, i Campos i Betoret, el dia 20. El magistrat considera que els imputats van rebre milers d'euros en roba de l'empresa Orange Market a canvi de contractes de la Generalitat, tot i que ells sempre ho han negat.
En un intent per frenar la imputació, la defensa de Francisco Camps va demanar la nul·litat d'actuacions però el TSJPV va desestimar-ne la petició a principi de mes.
Aquestes són les primeres citacions que acorda el magistrat José Flors, que instrueix la causa, des que el 21 d'abril va acceptar la competència plantejada per l'Audiència espanyola, que va apreciar indicis de delicte en dos aforats del Partit Popular valencià. El Superior de Justícia va acordar d'obrir diligències prèvies per un possible delicte de suborn, per a determinar la naturalesa dels fets i la possible participació de les persones implicades.
Camps: 'No tinc res a amagar'
Justament avui, Camps ha dit a la sessió de control de les corts que no tenia 'res a amagar' i ha lloat l'honorabilitat del govern que presideix, en resposta al portaveu del PSPV, Ángel Luna, que li ha preguntat avui per l'accés dels diputats als expedients de contractació del sector públic. Compromís li ha demanat per les llicències de TDT concedides a Ulibarri, imputat pel cas Gürtel.
El portaveu socialista ha dit que no pararien fins que Camps posés fi 'a l'opacitat que ha imposat el seu govern davant la càmera' i 'assumeixi les seves responsabilitats polítiques.' Li ha demanat, també, que deixi de 'regalar els diners dels valencians als seus amics'. Camps, per la seva banda, ha reiterat que estava 'tranquil'.
Llicències de TDT
La portaveu del grup parlamentari Compromís, Mònica Oltra, ha preguntat al president Camps sobre els criteris emprats a l'hora d'atorgar les llicències de TDT, l'any 2006. El govern valencià en va concedir tretze a Mediamed Comunicación Digital, gestionada per José Luis Ulibarri, imputat pel cas Gürtel.
Durant la seva intervenció en la sessió de control d'avui, la portaveu de Compromís ha denunciat que la concessió de llicències de TDT 'no va respondre a criteris tècnics i sí als interessos particulars del PP, en què s'inclogueren les pretensions de l'empresari imputat pel cas Gürtell, José Luis Ulibarri, d'estendre la seua xarxa de mitjans de comunicació pel País Valencià'.
Oltra també ha denunciat que l'empresa encarregada d'elaborar els informes en què es basà el consell per adjudicar les llicències de TDT, Doxa Consulting, pertanyia als mateixos empresaris que han organitzat recentment a València un torneig internacional d'hípica finançat, en part, per la Generalitat Valenciana.
A totes aquestes acusacions i a la pregunta que li ha fet Mònica Oltra, Camps ha respost dient que l'adjudicació de les llicències de TDT es va fer 'seguint l'estricta legalitat fixada per la llei de Contractes d'estat'. També ha dit que no va haver-hi 'pràcticament' cap recurs a les concessions de TDT i, els que es presentaren, han estat favorables a l'adjudicació. Ha dit també que aquesta es va fer 'amb absoluta transparència' i seguint uns criteris que 'beneficiaren' els ciutadans valencians. Oltra l'ha acusat de mentir.












