
'S'ha acabat la guerra a l'Irac'
The Yes Men va repartir ahir en algunes ciutats dels EUA un fals 'The New York Times' amb les
notícies que 'hi voldria veure publicades'
Aquest espectacular titular, amb lletres ben grosses, presidia la portada del diari The New York Times d'ahir. Bé, d'un fals The New
York Times ( pdf). A més de la fi de la guerra, a les catorze pàgines d'aquesta misteriosa còpia (datada del 4 de juliol de 2009), s'hi
destacava la nacionalització de la indústria petroliera nord-americana per a finançar la lluita contra el canvi climàtic, plans per a
sanejar l'economia, el processament de George W. Bush per traïció, l'aprovació de la llei de seguretat social, la gratuïtat de les
universitats... Ras i curt, totes les notícies que hi voldrien veure publicades els grups i persones que hi ha al darrere de la iniciativa,
entre els quals The Yes Men. En un comunicat deien: 'Ens hem d'assegurar que Obama i el Partit Demòcrata facin allò que els electors
els hem dit que facin. Després de vuit anys d'infern [dues legislatures de Bush], o potser vint-i-vuit [arribada de Ronald Reagan a la
Casa Blanca], necessitem començar a imaginar el cel.' Després de mig any de feina, ahir es van repartir 1,2 milions d'exemplars del
fals diari ( vídeo) a Chicago, Filadèlfia, Los Angeles, Nova York, San Francisco i Washington. El diari de debò, per boca de Sewell Chan,
ha encaixat bé la iniciativa: 'M'afalaga que algú s'hagi esforçat tant per confeccionar un fals The New York Times.'

The Yes Men

Segons els primers indicis, al darrere del fals 'The New York Times' hi ha The Yes Men, un conegut grup d'activistes nord-americà,
especialitzat a suplantar representants de grans multinacionals. El 2004, en ocasió del vintè aniversari del tràgic accident químic a
Bhopal (Índia), un fals portaveu de la firma Dow Chemical va assumir la responsabilitat de la catàstrofe i va anunciar la concessió
d'indemnitzacions als afectats. Dos anys abans The Yes Men havien publicat una web falsa de Dow Chemical amb textos
comprometedors, i el 2000 van fer igual amb la publicació d'una web falsa de l' Organització Mundial del Comerç. 
13 novembre 2008

Una notícia de VilaWeb.cat
Edició GENERAL
http://www.vilaweb.cat
Enllaç permanent

http://www.nytimes.com
http://www.nytimes-se.com
http://www.nytimes-se.com
http://www.nytimes-se.com/2009/07/04/todays-paper
http://www.theyesmen.org
http://nyc.indymedia.org/en/2008/11/101418.html
http://vimeo.com/2215007
http://cityroom.blogs.nytimes.com/author/sewell-chan
http://cityroom.blogs.nytimes.com/2008/11/12/pranksters-spoof-the-times
http://gawker.com/5084164/fake-new-york-times-declares-iraq-war-over-heres-who-did-it
http://www.theyesmen.org
http://www.d-i-n-a.net/influencers/05/cat/guests/theyesmen.htm
http://www.bhopal.org
http://www.dow.com
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=929337
http://www.d-i-n-a.net/influencers/05/cat/guests/theyesmen.htm
http://www.wto.org
http://www.vilaweb.cat/noticia/3065183/20081113/acabat-guerra-lirac.html

	

