Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dilluns  05.05.2008  12:30

L'informe 2008 de Reporters Sense Fronteres recull el tall de TV3 al sud valencià

Remarca que els canals catalans s'emetien durant 20 anys al País Valencià

Men?ame
 

L'organització no governamental 'Reporters Sense Fronteres', que vetlla per la llibertat de premsa als països d'arreu del món, fa esment al tall de la TV3 al País Valencià en el seu informe anual d'enguany. Així, en el balanç que fa per a la situació en Espanya, explica la protesta que es va fer a l'abril de l'any passat al repetidor situat al Port de la Carrasqueta (Xixona, Alacantí) que va impedir la seua apagada momentàniament.

En aquest sentit, detalla que "prop de 500 persones protestaren pel tancament del repetidor, i es manifestaren a favor de la llibertat d'expressió". Així, posa èmfasi en el fet que s'haja multat a ACPV amb 300.000 euros, i que la televisió pública catalana s'emetia al país des de fa 20 anys. A hores d'ara, la justícia ha aturat el tancament dels altres dos repetidors principals, el de Perenxissa i el del Bartolo. No obstant això, les llars de localitats ubicades al sud de la Vila Joiosa continuen sense rebre els mitjans catalans als seus aparells, des de que el Govern valencià precintara l'antena de la Carrasqueta el 10 de desembre de 2007.

L'informe del 2008 de RSF, que aquest any dedica una atenció especial a la situació de la Unió Europea, pel que fa a Espanya no sols recull el terrorisme d'ETA o la protecció legal de la Corona espanyola com a fets negatius en la llibertat de premsa, sinò també fa un apartat especial quant als conflictes vinculats amb les "identitats regionals", tal com s'especifica al document.