Notícies
Divendres 02.05.2008 06:00
Avançament editorial: 'El Maig del 68 explicat a Nicolas Sarkozy'
Mina publica aquest llibre inter-generacional sobre el Maig del 68 del filòsof André Glucksmann i el seu fill Raphaël Glucksmann
El 8 de maig es posarà a la venda 'El Maig del 68 explicat a Nicolas Sarkozy' (Mina dins la col·lecció L'arquer) d'André i Raphaël Glucksmann, en una traducció de Pau Joan Hernàndez. Podeu llegir, en pdf, l'inici del llibre, titulat 'Diàleg', on el periodista Raphaël Glucksmann, fill del filòsof i activista del Maig del 68, André Glucksmann, planteja al seu pare l'herència que perviu d'aquesta 'revolta', d'ara fa quaranta anys, i les contradiccions de la generació que la va protagonitzar.
El llibre es va acabar d'escriure aquest febrer i la idea d'escriure'l va néixer en André Glucksmann el 29 d'abril del 2007, arran d'una polèmica sentència que Nicolas Sarkozy va pronunciar en el míting final de campanya com a candidat a la presidència de l'estat francès. Sarkozy va exhortar a 'liquidar l'herència del maig del 68'. André Glucksmann havia donat suport públic a la candidatura de Sarkozy l'any 2007; i havia estat un dels activistes del maig del 68. El llibre neix d'aquesta situació. André i Raphaël Glucksmann ho expliquen en la introducció: 'Partint de l’anunci de ruptura que són en la nostra opinió les eleccions del 2007, ens volem preguntar quina part d’aquella altra ruptura, el Maig del 68, té encara sentit. En parlem decididament des del present. Quina part del 68 s’estremeix, actua, viu encara el 2008?'.
Per dilucidar aquest camí, André Glucksmann ha comptat amb la complicitat i el contrapunt generacional del seu fill, Raphaël Glucksmann, periodista televisiu, molt implicat en la denúncia del genocidi a Ruanda i en els problemes del continent africà, i fundador de l'associació 'Estudis sense fronteres'.
M. S.












