Notícies
Diumenge 13.01.2008 09:40
La Comissió Europea demana a la Generalitat Valenciana que anul·li els contractes de les empreses urbanístiques mixtes
La Comissió Europea ha demanat a la Generalitat Valenciana que anul·li els contractes que va signar amb vuit empreses urbanístiques mixtes, creades pel Consell a través de l'Institut Valencià de la Vivenda (IVVSA). La raó és que incompleixen unes quantes directives europees pel que fa a l'adjudicació de contractes públics d'obres. El comissari Charlie McCreevy considera que els procediments de selecció dels accionistes privats a les societat mixtes presenten algunes irregularitats.
Per exemple, només es van publicar a mitjans locals o es van establir terminis de presentació d'ofertes excessivament curts. Segons que publica l'edició d'avui diumenge del diari Levante, McCreevy també ha demanat a la Generalitat Valenciana que derogui un paràgraf de la LUV (la llei urbanística vigent), que atorga un tracte de favor a aquestes empreses a l'hora de fer habitatges protegits.
Si no es duen a terme aquestes demandes de la Comissió, i ha de ser el Tribunal de Justícia Europeu que n'emeti una sentència ferma, McCreevy sol·licitarà a l'ens judicial que suspengui cautelarment el paràgraf de la LUV i aturi els contractes públics atorgats a aquestes empreses mixtes.
Recordem que el mes de juny passat, la Comissió Europea va presentar una denúncia contra la llei d'urbanisme valenciana davant del Tribunal de Justícia de Luxemburg, perquè considerava que vulnera la directiva europea en matèria de contractació pública.












