AENA premia Ibèria amb la T-Sud

  • Arracona a la terminal A Skyteam, l'única aliança que vola actualment a nord-amèrica i a Àsia · Spanair, Vueling i Click Air, també a la T-Sud

VilaWeb
Redacció
02.10.2007 - 13:51

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

AENA ha anunciat avui que adjudicava la nova terminal sud de l’aeroport del Prat a les aliances Oneworld, on hi ha Ibèria, i British Airways, i Star Alliance , de la qual formen part Spanair i Lufthansa. El director general de l’ens aeroportuari, Javier Martín (a la foto), ha dit que havien donat prioritat a les aliances que tenien més quota de vols actualment al Prat. En resta fora, doncs, l’aliança Skyteam, que, tot i ser l’única que ja té obertes connexions des de Barcelona amb Amèrica del Nord i Àsia, es quedarà a la terminal nord.En concret, a la terminal Sud hi operaran 14 companyies de l’aliança Star Alliance, 8 de Oneworld, 17 companyies individuals i Vueling. Segons que ha explicat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, les companyies del grup Skyteam que ofereixin vols intercontinentals es podran traslladar també a la T-Sud. Aquest fet suposaria, però, la fragmentació de l’aliança dins de l’aeroport, amb unes aerolínies a la terminal Sud i unes altres a la Nord, la qual cosa es contradiu amb un dels criteris que AENA havia tingut en compte per fer el repartiment d’espais, com és la no fragmentació de les aliances.

Així doncs, el director general d’AENA, Javier Martín, ha dit que a l’hora de fer l’adjudicació havien tingut en compte tres objectius: optimitzar les infrastructures, apostar per la màxima connectivitat i, per tant, donar prioritat a les dues aliances amb més quota d’operacions, i permetre a les companyies de desenvolupar una estratègia futura sense limitacions.

La connexió Barcelona-Madrid

Martín ha dit també que obririen un nou corredor entre Barcelona i Madrid que sortirà de la T-Sud i que competirà amb el pont aeri. La intenció és que la nova terminal sud es posi en funcionament a final del primer trimestre del 2009.

D’altra banda, el govern ha subratllat que l’assignació és revocable, i que de moment no s’explotarà del tot la terminal nova, de manera que es podran fer concessions més endavant, en funció dels resultats.

El projecte de la terminal satèl·lit, de Bofill

Encara sobre l’aeroport, el president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, va anunciar ahir al vespre que Aena encarregarà a l’arquitecte Ricardo Bofill el projecte de la terminal satèl·lit del Prat, que encara està per construir, i de la remodelació de les actuals terminals A, B i C.

Enllaços
GRÀFIC: Adjudicació dels espais de l’aeroport del Prat per part d’AENA.
Informació d’AENA (pdf) sobre l’adjudicació de la T-Sud.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any