Jo mateix vaig tenir el goig d'acompanyar al Dr Pep Marti a la segona conferència de la PAO, recordo el viatge d'anada i tornada com un dels moments més intensos de la meva vida, en poques ocasions es pot parlar amb algú tan inteligent, amb algú tan consequent amb el que pensa. El curriculum del Dr Marti es impresionant: ha estat responsable de l'area de salut de l'ajuntament de Barcelona, també ha estat consultor de la Generalitat de Catalunya, ara una vegada jubilat es dedica amb énfasi a la prevenció per a la salut. Es per això que em va doldre moltissim les declaracions de la Sra Alcaldessa de Palau, quan va demanar perdo al poble per haber cedit les instalacions municipals per la segona conferència, va dir que s'havien dit disbarats... en fi, va faltar a un dels principis més bàsics de la democràcia: el de llibertat d'expresió. Recordo també unes paraules del doctor Martí: els politics sempre van 15 o 20 anys per darrera dels científics, sols es preocupen d'un tema quan aquest causa realment problemes (fan la rodonda després de varis morts, per exemple). En aquest cas s'ha d'aplicar el principi de prevenció (si una cosa pot ser dolenta, parem-ho i analitzem-ho primer), en aquest cas la politica porta molts mes anys d'endarreriment amb respecte a la ciència. Vull demanar des d'aqui a l'actual consistori del Palau d'Anglesola que actui d'acord a la voluntat del seu poble, i un sentit de responsabilitat històrica a l'hora de resoldre aquest projecte, cap a les generacions futures. No es poden ignorar tants informes mèdics, no es pot ignorar l'opinió dels ecologistes que ja estan dient que aixó no es el futur, no es pot ensenyar fotos de paisos llunyans que tenen circumpstancies llunyanes, no es pot vendre salut per uns pocs diners i llocs de treball. Mai es tard per rectificar, es més diuen que es de savis. Reconsiderin la seva posició que va quedar més que clara el divendres passat. El regidor Esquerda va ensenyar una diapositiva d'una xemeneia d'una empresa del plà.... no se amb quin sentit ho feia però vull pensar que ho va fer perquè això no passes aqui .... o no?
RespondreInapropiat