El divendres vaig assistir a la xerrada que va organitzar l’ajuntament del Palau d’Anglesola per informar de la construcció de la planta de biomassa. Fins aquell moment tenia el convenciment de què la planta era una cosa favorable. Sempre havia pensat que als pobles els regidors defensaven els interessos dels veïns i no els del partit. I vaig descobrir que els representants de l’ajuntament són uns desvergonyits.
Va ser denigrant veure com una alcaldessa es rebaixava fins al punt d’insultar la intel•ligència i les preocupacions dels veïns del Palau i del Poal, i de com el regidor que l’acompanyava ens explicava: on havien menjat a Finlàndia, quines persones sortien a les fotos, i de què havia perdut dies de les seves vacances de Nadal. I com la resta dels seus regidors estaven asseguts a primera fila i congratulats amb tot el que deien els equànimes.
Un dels convidats de la taula, que el van presentar com a ecologista, i algú va dir que era professor d’universitat, o no sabia llegir o en portava alguna de grossa; i amb mala educació i despropòsit va tractar al públic de bons i de dolents. Un Sr. de la comarca del Bages, també va parlar com a convidat i tot i que ho va fer sense ofendre, me va fer pensar, i més quan va dir, mostrant un mapa en la pantalla, que el Palau d’Anglesola estava al mig don han de transportar les restes forestals que s’han de cremar dia i nit els 365 dies de l’any a la planta, jo veia la pantalla i el Palau no estava ni està al mig.
Penso, reflexiono, i la meva conclusió: el Pla d’Urgell no és un lloc per construir la planta de biomassa, doncs no tenim ni boscos ni estem en mig de cap zona de neteja forestal, això generaria, a més d’uns costos de transport excessius, una gran contaminació pels gasos dels camions. Tot i que la planta estigués equipada amb la més fiable tecnologia, no es pot construir la planta al Pla d’Urgell perquè tenim un clima sense corrents d’aire, cosa que si tenen a Finlàndia. I la contaminació i escalfament de la nostra atmosfera destruirà la vida dels habitants i dels conreus.
¿Què, potser és el que es vol fer: arrencar totes les plantacions d’arbres fruiters per cremar-los i plantar arbres de biomassa. I què tota la pagesia i ramaderia desaparegui i els habitants també?.
La planta s’ha de construir on hi hagi la matèria prima, com han fet a Finlàndia. Els finesos són gent molt diferent a nosaltres, ells per davant de tot preserven el seu territori i la seva gent i defugen totalment del oportunisme i corrupció.
Perquè s’ha escollit el Palau d’Anglesola?. El callar i tragar evidència la covardia d’un poble.
Endavant!. SALVEM EL TERRITORI
PLATAFORMA SALVEM EL TERRITORI
PLATAFORMA SALVEM EL TERRITORI 21.11.2011 19:34
Hem creat una plataforma amb l'objectiu de demanar el canvi d'ubicació de LA PLANTA DE BIOMASSA que es preveu construir per part de NUFRI al terme de "EL PALAU D'ANGLESOLA" . És un tema que afecta a tot EL PLA D'URGELL! a tots el habitants per igual. DEMANEM EL VOSTRE SUPORT!
RespondreInapropiat