Europa press

Logo ep

    L'entitat Aspaym demana potenciar la figura de l'"assistent sexual" per a discapacitats

    17:2925.05.2013

    BARCELONA, 25 (EUROPA PRESS)

    L'Associació de Paraplègics i Grans Discapacitats Físics de Catalunya (Aspaym) ha reclamat aquest dissabte que es potenciï la figura de l'"assistent sexual" per a les persones amb diversitat funcional, garantint així la igualtat de drets i oportunitats efectiva entre totes les persones, ha indicat en un comunicat.

    En una jornada celebrada a Barcelona, l'Aspaym ha recordat que la sexualitat és un aspecte central de l'ésser humà i, tal com ha recordat la psicòloga de l'institut Guttmann Ana Gilabert, "la diversitat funcional o la discapacitat no ha d'anul·lar aquest aspecte".

    El regidor del districte de Sant Andreu, Raimon Blasi, que ha assistit a la reunió, ha recordat que els serveis socials disposen d'un comitè d'ètica i sexualitat, donada la importància d'abordar un tema que "moltes vegades no té el reconeixement necessari".

    La presidenta d'Aspaym, Patricia Carmona, ha reivindicat que la idea de la jornada és "trencar barreres i tabús sobre la sexualitat" d'aquestes persones, ja que del contrari es pot caure en problemes d'autoestima.

    El membre del Fòrum de la Vida Independent i del Grup Sex Asistent Rafael Reoyo ha indicat que els discapacitats "senten i estimen" com totes les persones, i ha recordat que tenen els mateixos drets i necessitats vitals que la resta.[FIN]

    Resum

    • Última Hora

      • Espanya

        • Món

          • Economia

            • Cultura

              • Societat

                Cercador

                Últimes notícies