Europa press

Successos.- Roben per segona vegada la bandera espanyola de l'Ajuntament de Sant Pol
19:5321.05.2012
BARCELONA, 21 (EUROPA PRESS)
La bandera espanyola que oneja a la façana de l'Ajuntament de Sant Pol de Mar (Barcelona) ha estat robada per segona vegada malgrat que havia estat restituïda en un pis superior, han informat a Europa Press fonts municipals.
El robatori es va produir divendres a la nit, aprofitant que el consistori estava buit, i els lladres van aconseguir enfilar-se a la façana sense ser vistos malgrat que la bandera estava en el segon pis.
De moment, segons fonts coneixedores de la investigació, els Mossos d'Esquadra, que porten el cas, segueixen una pista: dissabte va aparèixer una pintada l'autor de la qual, que està identificat, podria tenir alguna relació amb els fets, fet que encara no està confirmat oficialment.
La bandera espanyola de l'Ajuntament ha estat motiu de polèmica durant els últims mesos perquè el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va obligar al consistori a hissar-la malgrat que havien acordat no fer-ho en un ple municipal.
Tot va començar quan un exregidor de la població va interposar un recurs contenciós administratiu en què sol·licitava que la bandera figurés a la façana de l'edifici, i finalment el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va dictar una sentència en la qual s'estimava el recurs.
Ha patit des del 25 de gener, quan es va conèixer la sentència, un intent de crema, una crema i dos robatoris, segons han informat les esmentades fonts.
La bandera espanyola ja va ser robada el 7 d'abril de la façana de l'Ajuntament entre l'una i les tres de la matinada, segons van informar fonts policials, i els autors van aprofitar que una patrulla de la Policia Local, la comissaria dels quals està molt pròxima, va sortir a fer controls d'alcoholèmia.[FIN]
Resum
-
Última Hora
-
Espanya
-
Món
-
Economia
-
Cultura
-
Societat











