Europa press

N.Zelanda.- Els equips de rescat busquen entre la runa possibles víctimes del terratrèmol
10:4505.09.2010
MADRID, 5 (EUROPA PRESS)
Els equips de rescat que treballen des de la matinada de dissabte per respondre als efectes del terratrèmol de 7 graus que va sacsejar la població neozelandesa de Christchurch tracten ara de localitzar possibles víctimes entre la runa, sense que de moment es tinguin constància de més morts que una persona que va morir d'un atac al cor durant el desastre.
Els equips treballen al costat de gossos ensinistrats per rastrejar les àrees més afectades de Christchurch, que es troba sota l'estat d'emergència pels amplis danys materials soferts. Dels ferits registrats, tan sols dos es troben en estat greu, informa la televisió pública australiana ABC.
El director de Defensa Civil de Nova Zelanda, John Hamilton, va fixar com a prioritat assegurar-se que tots els ciutadans es troben fora de perill i reparar els desperfectes soferts en les comunicacions i els subministraments. "L'electricitat a poc a poc torna a la regió, però el focus principal està a l'aigua potable i el sistema de clavegueram", ha explicat.
Al voltant de 250 persones han passat la nit en els refugis creats per les autoritats ja que, tot i que en general els edificis a penes han patit danys significatius, en alguns llocs concrets com Kaipoi, als afores de Christchurch, algunes cases han quedat literalment partides en dos. A Christchurch, les autoritats calculen en 350 el nombre d'edificis amb danys significatius.[FIN]
Resum
-
Última Hora
-
Espanya
-
Món
-
Economia
-
Cultura
-
Societat











