Europa press

Logo ep

    Maragall veu un "error" la vaga i es proposa arribar al cor dels professors

    12:3318.03.2010

    BARCELONA, 18 (EUROPA PRESS)

    El conseller d'Educació de la Generalitat, Ernest Maragall, ha qualificat avui d'"error" la vaga de professors convocada ahir pels sindicats USTEC·STEs, CCOO UGT, ASPEPC-SPS i CGT, --que va obtenir una participació del 20,82%--, i ha assegurat que la seva escomesa ara és arribar al cor dels professors.

    En declaracions als mitjans en la inauguració del Saló Expodidàctica, el conseller ha assegurat que no cal qualificar la vaga, però ha afirmat que "més que un fracàs és un error" perquè "l'únic que fa és generar malestar en el col·lectiu".

    A més, ha apuntat que aquest tipus de convocatòries motiva perjudicis a l'escola pública i evidencia un distanciament entre els ciutadans i el sistema d'ensenyament. "Cal fer el contrari: posar en relleu la responsabilitat dels professors que treballen dia a dia en condicions no sempre òptimes".

    "La meva única preocupació avui és per cadascun dels professors, a part d'haver participat en la vaga, que poden tenir raons de disgust, el que ara ens toca és explicar-nos i arribar al capdavant i cor dels mestres i que entenguin que podem afrontar la construcció d'una magnífica educació per al país", ha confessat Maragall.

    Per aquesta raó, ha donat per tancat el conflicte amb els sindicats, assenyalant que la vaga ha estat el final d'una manera d'entendre la construcció de l'ensenyament, i al mateix temps l'"evidencia" que el camí correcte és el desplegament de la Llei d'Educació de Catalunya (LEC).

    Tot i això, ha acusat els sindicats d'haver trencat el procés de negociació amb la Conselleria en un moment bastant avançat en la concreció d'assumptes laborals que afecten directament els mestres. "Sembla que ha dominat la confrontació global de resistència a criteris democràticament acceptats", ha assenyalat referint-se a la LEC.

    Amb això, ha admès que la Conselleria ha de multiplicar els seus esforços per fer-se comprendre davant dels professors i fer-los veure que les qüestions "distorsionades" són especialment beneficioses per a ells.

    El conseller no ha deixat de subratllar la situació econòmica per la qual passa Catalunya, que impedeix al Govern destinar menys recursos "dels desitjats" a l'ensenyament, i ha advertit que el sistema educatiu ja té prou dèficits detectats, "com per cuidar-se" de les vagues de professors.[FIN]

    Resum

    • Última Hora

      • Espanya

        • Món

          • Economia

            • Cultura

              • Societat

                Cercador

                Últimes notícies