Europa press

Logo ep

    Montilla descarta dimissions pel temporal i assegura que no avançarà les eleccions catalanes

    08:0716.03.2010

    BARCELONA, 15 (EUROPA PRESS)

    El president de la Generalitat, José Montilla, va descartar avui que hi hagi dimissions en el seu Govern davant del caos generat a Catalunya per les nevades de fa set dies, i també va negar que hagin d'anticipar-se les eleccions autonòmiques, previstes per a la tardor.



    En declaracions a TV3 recollides per Europa Press, Montilla va afirmar, amb rotunditat: "Ni penso fer canvis en el Govern ni penso avançar les eleccions". Es va negar a concretar la data exacta en què es convocaran els comicis que, en qualsevol cas, serà un diumenge o festiu, com marca la tradició.



    El que sí que va admetre Montilla és que el Govern es va equivocar en la seva política comunicativa, i no únicament en l'episodi de les nevades, sinó en la seva totalitat. "No hem triomfat en els temes de comunicació. Hem de reconèixer-ho", ha assegurat Montilla, qui va indicar que en una època de crisi com l'actual, la ciutadania espera més dels seus governants.

    Montilla va assegurar que ell no prendrà decisions ni governarà sobre la base dels sondejos d'opinió. "Em dedico a governar i a afrontar els problemes cara a cara, amb els peus a terra, sense mirar les enquestes, sinó mirant els problemes", va afirmar.

    També va indicar que no està preocupat per la reedició del tripartitt la pròxima legislatura, després que els seus socis d'ERC obertament hagi declarat que no està per aquesta tasca, i que defensa una 'gran coalició' entre CIU, PSC i els republicans després de les catalanes.

    "JO HI ERA"

    Montilla va assegurar que en l'episodi de les nevades del passat dilluns, "tot el món va assumir les seves responsabilitats, va treballar i va estar en el seu lloc quan tocava". Segons Montilla, el problema no és si el conseller d'Interior, Joan Saura, era o no a Barcelona, ja que dilluns al matí va participar en una trobada a Palma de Mallorca amb autonomies que havien reformat els seus estatuts. "En qualsevol cas, jo hi era", va concloure.

    Va evitar respondre si en algun moment al llarg de la legislatura va tenir sobre la taula Saura malgrat la insistència de l'entrevistadora, la directora de TVC, Mònica Terribas. "Tots els consellers tenen el seu càrrec a disposició" del president, es va limitar a recordar.

    El que sí que va afirmar és que de vegades, "el fàcil és acceptar una dimissió o cessar algú. Això de vegades no soluciona els problemes". Ho va dir en preguntar-se-li sobre el fet que el titular d'Educació, Ernest Maragall, posés el seu càrrec a disposició del president després de qüestionar que el tripartitt tingués "projecte de país", i que la cap dels Bombers, Olga Lanau, també ho fes per l'incendi d'Horta de Sant Joan (Tarragona) de juliol, en l'extinció del qual van morir cinc bombers.

    "Si tingués constància de negligències, desídia o mala fe, sí que hi hauria cessaments, no en tingui cap dubte", va aclarir Montilla, qui va negar que es pugui parlar d'incompetència per definir l'actuació del Govern davant les nevades. Va anunciar que s'obrirà una convocatòria extraordinària d'ajudes per als ajuntaments de les zones més afectades per les nevades, que van haver d'assumir competències i despeses que no els corresponen per les nevades.

    Per altra banda, Montilla va assegurar que hi ha "indicis" que la situació econòmica comença a recuperar-se després de mesos de recessió. Va dir que hi ha experts que així ho sostenen, encara que també va afegir que hi ha altres que sostenen el contrari. Va expressar la seva "preocupació" que després de les eleccions catalanes pugui obtenir representació parlamentària la formació Plataforma per Catalunya (PxC), i en preguntar-se-li per les consultes soberanistas convocades en centenars de municipis catalans, les relativizó, recordant que Catalunya "decideix el seu futur cada vegada que hi ha una convocatòria electoral".[FIN]

    Resum

    • Última Hora

      • Espanya

        • Món

          • Economia

            • Cultura

              • Societat

                Cercador

                Últimes notícies