Europa press

Logo ep

    Motor.- Seat quadruplica les seves pèrdues el 2009 fins a 339 milions, llastada pel mercat espanyol

    10:3511.03.2010

    WOLFSBURG (ALEMANYA), 11 (EUROPA PRESS)

    La firma automobilística espanyola Seat, pertanyent al consorci alemany Volkswagen, ha registrat unes pèrdues operatives de 339 milions d'euros durant el passat exercici, fet que suposa multiplicar per més de quatre els números vermells de 78 milions d'euros comptabilitzats el 2008, segons dades de la multinacional alemanya.

    La corporació amb seu a Wolfsburg ha explicat que aquest augment de les pèrdues operatives durant l'any precedent ha estat conseqüència de la debilitat del mercat espanyol, que va anul·lar la pujada dels seus lliuraments en altres mercats estratègics com el Regne Unit o Alemanya.

    Volkswagen ha assenyalat que la seva filial espanyola es va veure especialment afectada per la crisi i ha afirmat que la situació del mercat espanyol va tenir un impacte especialment negatiu sobre Seat, mlagrat el programa de millora i de creixement que està portant a terme la firma amb seu a la ciutat catalana de Martorell.

    La facturació de Seat es va situar en 4.561 milions d'euros entre gener i desembre de l'any passat, fet que es tradueix en una reducció del 12,2% en comparació de la xifra de negoci de 5.196 milions d'euros comptabilitzada durant el 2008.

    Alhora, la companyia que presideix des de l'any passat el britànic James Muir ha registrat un volum de vendes de 319.000 unitats, cosa que representa una disminució del 15%, mentre que les entregues d'automòbils a clients han estat 337.000 unitats, un 8,5% menys que l'any precedent.

    El 2009, la factoria de la firma automobilística espanyola a Martorell ha registrat un volum de producció de 308.000 unitats, fet que es tradueix en una disminució del 19,2%, respecte de les 381.000 unitats que van sortir de la línia de muntatge d'aquesta instal·lació durant el 2008.

    La planta de Martorell va fabricar 173.715 unitats del model Ibiza el 2009, fet que suposa un descens del 9,7% i el situa com l'automòbil més popular de la marca, mentre que la segona posició va recaure sobre el León, amb 66.368 unitats, un 31% menys, mentre que el tercer model més fabricat ha estat l'Altea/Toledo, amb 33.362 unitats, un 44% menys.

    VOLKSWAGEN REDUEIX ELS SEUS GUANYS

    El grup amb seu a la ciutat alemanya de Wolfsburg ha confirmat avui, en la conferència d'anual de premsa de la companyia, els resultats econòmics corresponents al 2009 presentats el passat 26 de febrer i que comptabilitzaven un benefici net de 960 milions d'euros, fet que suposa una forta disminució del 79,8% en comparació de les xifres de l'any passat.

    La facturació del grup que presidit per Martin Winterkorn s'ha situat en 105.187 milions d'euros entre gener i desembre de l'any passat, fet que es tradueix en una disminució del 7,6% si es compara amb les xifres del 2008, mentre que l'empresa ha registrat un resultat operatiu positiu de 1.855 milions d'euros (-70,7%).

    Arran d'aquests resultats econòmics, la corporació alemanya ha decidit reduir en un 17% el dividend a repartir entre els seus accionistes i el situarà en 1,6 euros per cada acció ordinària i en 1,66 euros per als títols preferents. Les vendes mundials del grup alemany es van situar en 6,3 milions d'unitats en 2009, un 0,6% més, fet que va permetre fer-se a Volkswagen amb una quota de mercat de l'11,3%, respecte del 10,3% del 2008.

    El màxim responsable del consorci ha afirmat que durant l'any passat la seva empresa va treballar molt per créixer i ha assenyalat que no té intenció de parar el ritme durant 2010 i ha destacat que la seva intenció és augmentar la facturació i el resultat operatiu en 2010, per al que seguiran portant a terme una sistemàtica reducció de costos i una disciplina en les seves inversions.[FIN]

    Resum

    • Última Hora

      • Espanya

        • Món

          • Economia

            • Cultura

              • Societat

                Cercador

                Últimes notícies