Europa press

Temporal.- 100.000 abonats de Girona segueixen sense llum
11:4610.03.2010
BARCELONA, 10 (EUROPA PRESS)
El secretari general d'Interior, Joan Boada, ha explicat avui que 100.000 usuaris de Girona segueixen sense llum tot i que esperen que al llarg del dia Endesa restitueixi el subministrament a la meitat, tal com els ha traslladat l'elèctrica, després que aquesta nit fallés una reparació "per les dificultats en la línia de baixa tensió", ja que hi ha molts pals elèctrics trencats.
En roda de premsa, Boada, que s'ha mostrat "disgustat" per la situació, ha indicat que l'elèctrica els ha admès que la xarxa de mitjana tensió a la zona de Lloret de Mar està "rebentada", tot i que ha previst "una millora al llarg del dia" que permetrà restituir la llum a 50.000 abonats de 104 municipis gironins.
Boada ha assegurat que s'estan repartint grups electrògens a "infraestructures vulnerables". De moment hi ha 50 grups electrògens repartits: nou a centraletes telefòniques, deu en hospitals, sis en residències d'ancians i 25 per als municipis de Calella i Platja-d'Aro, a més de 44 més que estan en camí. Ha puntualitzat pel que fa a les empreses privades, la majoria tenen l'obligació de tenir els seus propis grups electrògens.
"Aquesta situació no és imputable al Govern ni a la gestió de les emergències", ha subratllat Boada, que ha indicat que també estan intentant atendre demandes més puntuals dels municipis, per exemple, d'aquells que no tenen electricitat i necessiten bombar aigua per subministrar a la seva població. Segons ell, no està en mans del Govern reparar el sistema elèctric, tot i que sí dotar de grups electrògens les infraestructures indispensables.
Respecte a la xarxa telefònica, de moment només hi ha un 50% de cobertura mòbil i 40.000 línies fixes tenen dificultats, afectant 43 municipis de Girona, sobretot a la Costa Brava.
Boada ha recordat que la Conselleria d'Economia ha obert un expedient informatiu per recollir totes les dades sobre els fets i si cal, depurar responsabilitats.
De moment, s'ha reparat un circuit de la xarxa Vic-Juià, pel qual ara només passa un 30% de l'energia que pot circular, que si s'augmenta podria ser suficient per proveir la població, tot i que ara els problemes estan en les línies de mitjana i baixa tensió, segons ha explicat el director general de Protecció Civil, Josep Ramon Mora.[FIN]
Resum
-
Última Hora
-
Espanya
-
Món
-
Economia
-
Cultura
-
Societat











