Europa press

Logo ep

    13.200 passatgers es colen diàriament al metro de Barcelona

    14:5618.02.2010

    BARCELONA, 18 (EUROPA PRESS)

    El metro de Barcelona va caçar cada dia l'any passat 13.200 persones que s'havien colat sense bitllet, fet que suposa l'1,1% del total de passatgers, que ascendeixen a 1,2 milions diaris, ha explicat avui la presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Assumpta Escarp, qui ha afegit que el perfil més comú d'infractor és el d'un home jove.

    En declaracions als periodistes, Escarp ha considerat el frau com "una conducta minoritària" malgrat que ha crescut en relació amb anys anteriors, quan se situava sobre l'1%, i ha dit que l'augment no pot atribuir-se a la crisi ni a l'atur. "Hi ha gent que pot tenir l'efecte de la crisi i igualment pagar el Metro", ha defensat.

    Segons ha explicat la també regidor de Prevenció, Seguretat i Mobilitat de l'Ajuntament, el 2009 els revisors van controlar el bitllet a 4,89 milions de passatgers. En una compareixença a la Comissió de Seguretat i Mobilitat a instàncies de CiU, Escarp també ha dit que van augmentar en un 25% les denúncies a usuaris per viatjar sense bitllet.

    Ha aclarit que l'any passat va incrementar un 20% el personal i càmeres per controlar el frau i la seguretat, i ha avançat que el 2010 s'invertiran 18 milions d'euros en la seguretat del metro, xifra que s'ha quintuplicat a l'última dècada, han explicat en declaracions a Europa Press fonts de TMB.

    ESTACIONS CONFLICTIVES

    L'edil ha subratllat l'increment del control a les estacions amb més frau, com fa Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Destaca la de Passeig de Gràcia, on conflueixen les línies 2, 3 i 4 de metro, que té molts accessos i està connectada amb l'estació de tren. Tot i això, la línia on es colen més els barcelonins és la 1, que també és la que té més passatgers.

    A més d'haver-hi més personal en les barreres d'accés, els agents de seguretat actuen a les entrades i pròximament començarà una campanya per a conscienciar sobre què suposa no pagar. A això se suma un pla per eliminar els torns d'entrada a les estacions més conflictives i substituir-los per barreres amb portes de vidre.

    L'edil de CiU Eduard Freixedes ha reclamat a Escarp que anunciï el calendari per substituir els torns per portes, que dificulten que els viatgers puguin "colar-se amb la tècnica de l'empenteta". Ha afegit que hi ha hores que "ningú" controla el frau a les estacions del metro, i ha considerat insuficient l'increment en la multa mínima de 10 euros i que se situa en 50.

    Escarp ha argumentat que els equips de seguretat treballen aleatòriament en diferents estacions i que la xarxa de metro consta de 3.306 càmeres connectades amb la policia, que pretenen juntament amb els vigilants de seguretat, dissuadir i prevenir el frau.

    Cap al 2012, els transports de l'àrea de Barcelona eliminaran els bitllets de cartolina d'accés als trens i autobusos per les targetes de contacte, a l'estil de les targetes de crèdit, que es passaran per un lector. El procés obligarà a canviar totes les validadores d'entrada i sortida del metro, que podria obligar a passar la targeta a la sortida.[FIN]

    Resum

    • Última Hora

      • Espanya

        • Món

          • Economia

            • Cultura

              • Societat

                Cercador

                Últimes notícies