Europa press

Logo ep

    Els detinguts per l'incendi d'Horta diuen a la jutgessa que va ser "mà del diable"

    19:5813.01.2010

    LLEIDA, 13 (EUROPA PRESS)

    Els dos detinguts per l'incendi de juliol a Horta de Sant Joan (Tarragona) han negat davant de la jutgessa de Gandesa que tinguessin intenció de calar foc, i han afirmat que va ser "la mà del diable". Així ho ha explicat avui Pau Simarro, l'advocat de la família d'un dels bombers morts que estudia acusar els dos detinguts d'homicidi imprudent.

    El lletrat ha avançat en roda de premsa que presentarà acusació contra tots dos, si bé encara no ha decidit la formulació: si optarà per delicte d'incendi forestal amb agreujants per la gran extensió cremada i per haver mort cinc persones, o si arribarà a acusar-los d'homicidi imprudent ja que l'ordre de detenció apunta que van provocar l'incendi de manera intencionada.

    Simarro sosté que l'extinció de l'incendi no va ser tan impecable com la Generalitat ha explicat perquè els bombers del GRAF Lleida van demanar ajuda diverses vegades als seus comandaments i també al seu centre de Lleida però no van obtenir resposta, de manera que algú no estava en el seu lloc, no va prendre la decisió adequada o no va rectificar a temps.

    Algunes trucades recollides a l'informe dels bombers són d'emergència, o, el que és el mateix, de prémer el botó vermell amb el qual demanaven que els rescatessin. En una de les trucades de veu, Josep Pallàs, l'únic supervivent, diu: 'Estic sol i cremat. Fills de puta, veniu a buscar-me'.

    POSSIBLE DECLARACIÓ DEL SUPERVIVENT

    Simarro, que representa la família del bomber mort Ramon Espinet, ha sol·licitat avui la declaració, en qualitat de testimonis, de quatre comandaments dels bombers, el guaita del seu grup i un tècnic de les brigades BRIFF de Daroca, que van decidir retirar-se de primera línia, i ha demanat a la jutgessa que un metge forense valori la possibilitat de declaració del bomber supervivent de l'incendi, Josep Pallàs, que segueix recuperant-se.

    Els Mossos ja han pres declaració a Pallàs. Li van preguntar si estava inactiu el sistema de comunicació i si ell hagués continuat en primera línia si hagués sabut la situació real de l'incendi. Segons Simarro, a les dues preguntes ha contestat negativament.

    Segons ha relatat Simarro, va arribar un moment, quan es van desactivar els mitjans aeris en l'extinció, que els bombers van entendre que no podrien sortir perquè començava a complicar-se el foc ja que el vent refermava, tenien escassetat d'aigua, ningú remullava la zona, la humitat baixava i la temperatura pujava. Segons les seves dades, obtingudes de l'informe de bombers, els BRIFF van els primers que van activar l'emergència.

    "Quan els BRIFF activen l'emergència, els mitjans aeris tornen a volar i els recullen. També activen l'emergència els GRAFF de Lleida, però aquestes activacions d'emergència dels bombers de Lleida no obtenen resposta o no tenen la que van tenir els BRIFF", ha afirmat Simarro.[FIN]

    Resum

    • Última Hora

      • Espanya

        • Món

          • Economia

            • Cultura

              • Societat

                Cercador

                Últimes notícies