Europa press

Logo ep

    La Generalitat inaugura la variant de Besalú, que evita el pas de vehicles pel nucli de la localitat

    17:2623.12.2006

    BESALÚ (GARROTXA), 23 (EUROPA PRESS)

    El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha inaugurat avui la variant de Besalú (Garrotxa) una vegada finalitzades les obres, que han comptat amb un pressupost de 13,2 milions d'euros. Aquesta variant, de gran importància per a la mobilitat de la zona, connecta amb la futura autovia A-26 i evita el pas de vehicles pel nucli de la localitat.

    La nova via fa de ròtula a Besalú dels eixos Olot-Girona i Olot-Figueres i la seva funcionalitat quedarà completada amb el desdoblament de la carretera N-260 -futura A-26- entre Argelaguer (Garrotxa) i Besalú (Garrotxa), una carretera de titularitat estatal que es troba en fase avançada d'execució per part del Ministeri de Foment.

    La posada en funcionament de la variant de Besalú s'engloba dins de l'actuació de desdoblament de la C-66, de titularitat de la Generalitat. Aquesta carretera està desdoblada entre Girona i Banyoles (Pla de l'Estany) i es pretén prolongar aquest desdoblament fins a Besalú.

    L'actuació consta de dues fases, una primera que correspon a la variant de Besalú inaugurada avui i una segona basada en el desdoblament fins a Banyoles, amb un projecte constructiu que es troba en fase de redacció.

    CARACTERÍSTIQUES DE LA VARIANT.

    La variant de Besalú s'inicia al nord-est de Besalú, connecta amb la futura A-26, discorre cap al sud per travessar el riu Fluvià i finalitza en l'actual C-66, al sud-est de Besalú i a prop de la localitat de Fares. La nova carretera se situa en els termes municipals de Besalú, Sant Ferriol, Maià de Montcada i Beuda (Garrotxa).

    El tronc de la variant té una longitud d'1,8 quilòmetres, als quals cal afegir uns 1,6 quilòmetres dels diferents ramals que connectaran amb la futura autovia A-26. Respecte a les infraestructures, destaca un viaducte sobre el riu Fluvià de 290 metres de longitud i dividit en set trams.

    Un tram de 800 metres de longitud al costat nord del riu té una secció de quatre carrils, dos per a cada sentit de la circulació. Les dues calçades tenen un ample de 7 metres, amb dos carrils de 3,5 metres cadascun, unes voreres interiors d'1 metro, altres exteriors d'1,5 metres i una mitjana d'1 metro.

    El viaducte i el tram situat al sud del riu tenen una secció formada per dos carrils de 3,5 metres i dues voreres d'1,5 metres. Aquests trams s'ampliaran durant l'execució de les obres de desdoblament de la C-66 entre Banyoles i Besalú i s'han executat tenint en compte aquesta futura actuació.

    En aquest projecte, s'ampliarà també l'accés final actual a Besalú, ara una intersecció en forma de T amb un tercer carril per als girs a l'esquerra. El futur enllaç constarà d'un pont sobre el tronc de la futura autovia i una rotonda a cada costat del tronc.[FIN]

    Resum

    • Última Hora

      • Espanya

        • Món

          • Economia

            • Cultura

              • Societat

                Cercador

                Últimes notícies