Europa press

AMPL.- Creix un 5% la pobresa infantil en dos anys, segons l'Unicef
12:5824.05.2012
BARCELONA, 24 (EUROPA PRESS)
L'Unicef ha alertat aquest dijous que la pobresa infantil ha augmentat un 5% en dos anys a Catalunya, passant d'un 18,5% el 2008 a un 23,8% el 2010, a la llum del primer Informe Infància al territori català.
La directora de Sensibilització i Polítiques d'Infància de l'Unicef Espanya, Marta Arias, ha recordat que 350.000 nens catalans viuen sota el llindar de la pobresa --un de cada quatre--, el que repercuteix a la seva alimentació, convivència i relacions familiars.
La pobresa infantil és "molt més apressant" entre les famílies monoparentals i nombroses, i són un de cada sis menors catalans els que viuen sota el llindar de la pobresa, malgrat que treballin dues o més persones de la seva família.
La xifra es dispara en el cas dels menors amb pares extracomunitaris, i el 45% d'ells són pobres.
L'informe, elaborat a partir de les dades de l'Institut Nacional d'Estadística (INE), revela que la pobresa crònica s'ha incrementat en un 53%, el que ha provocat que el 10,2% dels nens catalans menors de 16 anys visquin en habitatges amb un nivell de pobresa alta, el doble que la mitjana de la Unió Europea (UE).
Arias ha destacat que la pobresa a Catalunya té cara de nen i ha reclamat al Govern de la Generalitat que "posi les famílies i els menors en el cor de totes les decisions polítiques".
La pobresa repercuteix en l'educació dels petits catalans, que no disposen de material escolar ni de roba adequada per a les diferents activitats educatives i tenen una taxa d'abandonament escolar del 29%.
Pel que fa a salut, l'Unicef ha detectat que "ja són massa" les famílies que no poden costejar odontòlegs i oftalmòlegs als seus fills.
SENSE QUALITAT
"Són moltes les famílies que es queden sense recursos després de pagar les despeses de l'habitatge", ha lamentat Arias, assegurant que es produeix una caiguda en la qualitat de la menjada, la roba, i la resta de necessitats bàsiques dels petits.
Ha remarcat que el conjunt de carències que pateixen els menors repercuteix "molt greument" en el seu estat psicològic, potenciant el desànim i l'agressivitat.
Per tot això, l'Unicef ha instat el Govern a adoptar un pla català per al benestar i contra la pobresa infantil, i ha dit que és "un bon precedent" la recent constitució parlamentària de la Comissió d'Infància i l'impuls d'un Pacte per la Infància en coordinació amb entitats del sector.[FIN]
Resum
-
Última Hora
-
Espanya
-
Món
-
Economia
-
Cultura
-
Societat











