Fòrums

Abrera

Afegir aportació
  • Enric Canela

     

    La política cultural i l'Aula de Música del Bruc

    El proper dissabte dia 4 de febrer al Bruc, es celebrarà un acte cultural de gran rellevància; Permeteu-me que us hi convidi: es tracta de l’audició que farà l’Aula de Música del Bruc, en la que els alumnes hi cantaran i tocaran algunes peces que han preparat durant el que ha transcorregut d’aquest curs.

    Perdoneu que ho magnifiqui d’una manera tan descarada, però tinc els meus motius: el meu fill de quatre anys hi cantarà, junt amb els altres cinc nens de la seva classe, tots ells de la mateixa edat, i, és tanta la il•lusió que li fa, que durant els darrers dies a casa estem tots una mica trasbalsats.

    Deixant de banda les exageracions, donem a aquest acte la importància que realment té: MOLTA!. Molta, perquè tinc el convenciment que a través de la música, aconseguirem que les futures generacions de bruquetans siguin més riques, més tolerants, més obertes...

    En aquest sentit, considero un autèntic luxe que un poble com el Bruc compti amb aquesta infraestructura. Quants pobles més grans que el nostre no en tenen? Quants d’altres en tenen però amb una oferta d’instruments o de conjunts molt menor? Gran part del mèrit caldria donar-lo a l’Ajuntament d’Esparreguera, que en el seu dia va apostar per crear l’Escola de Música (l’Aula de música del Bruc funciona gràcies al conveni signat amb aquesta escola) i no va defallir en la seva aposta, i és que ja se sap que la cultura costa molts diners als ajuntaments i la seva rendibilitat és molt discutible, fins i tot en termes electoralistes.

    I en referència a la política cultural del Bruc, en un moment en que està sent qüestionada per un gran nombre de ciutadans: que si falta de suport al teixit associatiu, que si Festival de Música sense un rumb clar, que si declivi en la política d’exposicions de pintura i escultura... jo vull trencar una llança en favor de l’actual consistori, i felicitar-lo per l’excel•lent gestió que han fet de l’Aula de Música del Bruc: perquè malgrat el desinterès dels bruquetans per aquest servei, han sabut mantenir viu el conveni amb l’escola d’Esparreguera; perquè han esmerçat els recursos necessaris perquè sigui un servei conegut per tots els habitants; perquè han posat els mitjans necessaris en cada moment perquè fos una realitat (aula condicionada, piano, material...); perquè sempre ha fet pedagogia interna, per tal que els empleats del propi ajuntament el coneguessin i poguessin així facilitar-ne l’accés al ciutadà; en definitiva, perquè sempre s’ha pogut comptar en relació a l’Aula de Música, amb el suport tant material com presencial de l’Ajuntament, tan per al dia a dia com per a l’organització d’actes.

    Aquest curs, hi ha un grup nou d’alumnes (els que fan P4) fent solfeig (fins ara només n’hi havia un). Tal i com diu el conveni, donat que el grup és de sis persones, el mestre es desplaça al Bruc per fer la classe, això, a part de facilitar-nos la vida als pares, i també als nens, evitant desplaçaments, suposa un enriquiment de la vida quotidiana del poble. Per a l’any vinent, tocarà el torn als nens i nenes que ara fan P3. Jo hi tinc un fill, i per les converses que he tingut amb d’altres pares, em consta que gairebé segur podrem formar un nou grup de mínim sis alumnes i fer créixer l’Aula de Música del Bruc. Estic segur que això és només el començament de la revifada, i que en pocs anys, la nostra Aula serà comparable a la de Collbató, que compta amb al voltant de cent alumnes, i amb mestres de solfeig que es desplacen al poble per a quasi totes les edats, així com també per a l’ensenyament d’alguns instruments.

    Tot això serà així, sempre i quan l’Ajuntament es mantingui ferm en la seva política envers aquest servei. Un cop més felicitar-lo i encoratjar-lo a continuar així d’ara endavant.

    RespondreInapropiat